Parkeringsböter??

johan_86

Live to ride
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
Zx6r Ninja
Jag har funderat lite var man ska sätta parkeringslappen på hojen, men har inget bra ställa någon som har något förslag? Kan man få böter, tänk om någon tar bort parkeringslappen?

Funkar inte alltid tyvärr. Iaf inte med kontatbetald lapp. Detta med tanke på att man kan hitta en lapp rätt enkelt på gatan där man parkerar. Det hävdade iaf ett park bolag då jag ringde och sa till.

Jag ser alltid till att pröjsa mina lappar med något typ av kort nu för tiden. I mitt fall är det volvokortet. Där står det när man betalar (tid och datum). så blir det problem så tar man kontoutdrag och visar.

Jag parkerar lite överallt.. på trottoarer eller vid cykelställ : ) Får se när jag får min första bot.. då blir jag arg och köper en fjärilsmutter till reggskylten så den lätt kan skruvas av. Men det väntar jag med då jag är så nöjd med skylten och inte vill riskera att tappa den : )

Vad sägs om att börja använda något liknande det här då:
http://www.easypark.se/

Du fäster en klisterlapp på hojen.
Sen ringer du in och betalar via telefonen varje gång du parkerar.
P-vakten kan kontrollringa på dit dekalnummer/regnummer och kolla att du betalat.

Dom flesta p-lappar är väll dubbla? så den ena tar man med sig och den andra sätter man på hojjen? Och om någon skulle ha tagit bort lappen, är det bara ringa till Park firman sen om man får böter. De sa dom till mej på körskolan iaf:va

Alltid kul att se att kollegorna gör sitt jobb och är ute med blocket... ;)

Nää, men det är kul att se hur hojåkarna löser det med biljetten... Jag har själv ingen bra lösning tyvärr. Förutom då som någon skrev, betala med ett kort och på den fakturan kunna visa att man faktiskt betalat. Det är alltid svårt med biljetterna eftersom det finns så många därute som alltid måste jävlas och inte kan skilja på ditt och mitt som stjäl biljetterna från hojjarna... Tyvärr blir det så när ingen vill betala....

Parkerar alltid så illa som möjligt
för att ingen annan idiot ska ställa sig bredvid.
lapplisorna har till och med gått för bi utan att säga något.
Har inte heller fått några böter på hoj sedan jag började köra 1989.
Men en vacker dag så.:rolleyes:

Ha en bra dag på alla!!!!

Jag parkerar lite överallt.. på trottoarer eller vid cykelställ : ) Får se när jag får min första bot.. då blir jag arg och köper en fjärilsmutter till reggskylten så den lätt kan skruvas av. Men det väntar jag med då jag är så nöjd med skylten och inte vill riskera att tappa den : )

vingmutter? :fakta

Och utan nummerskylt är det ok för sthlms kommun att frakta bort hojen.
Och det kostar liiiite (läs. fett mycket) mer att lösa ut den än vad boten skulle kostat.

Och utan nummerskylt är det ok för sthlms kommun att frakta bort hojen.
Och det kostar liiiite (läs. fett mycket) mer att lösa ut den än vad boten skulle kostat.

Det går att få fram regnumret via ramnumret oxå men han
kanske kan montera det med en vingmutter oxå:D

Jag fick ett bra tips av en parkeringsvakt här i Halmstad. Om man klämmer fast lappen i tanklocket eller i någon kåpskarv runt instrumentpanelen eller var fan som helst där den syns så är det lätt hänt att någon tar lappen om man får böter, MEN tipset var att jag skulle tejpa (en liten tejprulle får man lätt med sig i fickan) fast lappen på regskylten över kontrollmärket. Ingen som lägger märke till att den sitter där så lappen blir inte snodd, och när parkeringsvakten kollar regnumret (de kollar ju där om de inte ser någon lapp) så ser han/hon helt plötsligt lappen! Genialt :tummenupp

Jag fick ett bra tips av en parkeringsvakt här i Halmstad. Om man klämmer fast lappen i tanklocket eller i någon kåpskarv runt instrumentpanelen eller var fan som helst där den syns så är det lätt hänt att någon tar lappen om man får böter, MEN tipset var att jag skulle tejpa (en liten tejprulle får man lätt med sig i fickan) fast lappen på regskylten över kontrollmärket. Ingen som lägger märke till att den sitter där så lappen blir inte snodd, och när parkeringsvakten kollar regnumret (de kollar ju där om de inte ser någon lapp) så ser han/hon helt plötsligt lappen! Genialt :tummenupp
Bra tips! :tummenupp

Nyheter
Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back