Parkeringsböter vid rosenhill

ST0FFE

Dunderklumpen *RIP*
Gick med
12 Jul 2006
Hoj
ZX9r -00
Var det någon som fick böter igår vid Rosenhill (2009-05-02) :huvet
Poliser överallt och nu stämmer P-lisorna in i kören :fyllisar
Vafan nu får det vara nog!

Tur att det saknades en massa massa luft ur hennes däck när hon skulle åka hemåt :banana

Japp har sett p-lisan där flera gånger nu. Tydligen har ägarna av macken klagat på att hojarna blockerar pumparna :va

Som om det är så många bilar som tankar där en solig lördag eller onsdag?

Det verkar endast vara på ena långsidan närmast pumparna (åt fikhållet till) som hon lappar, så parkera inte där.

Ja, det verkar ju smart att pysa ur luften ur deras däck så dom stannar kvar där å kan fortsätta lappa hojar :rolleyes:

Haha!! :rofl

Fan det verkar vara rena krigszonen runt bulten, får nog åka & titta på spektaklet!
- Hålla hastigheten, Check!
- Synlig parkeringsbiljett i rutan vid fiket, näe....

Förresten ska väl ägarna av macken vara JÄVLIGT tacksamma över alla hojar som samlas där, deras omsättningskurva måste ju gå rakt upp vid denna tid av året......

Ja, det verkar ju smart att pysa ur luften ur deras däck så dom stannar kvar där å kan fortsätta lappa hojar :rolleyes:

med dej har man aldrig tråkigt.... du verkar vara jätterolig och full med skojjiga hyss..... :rolleyes:

Kan tänka mig att det är många bilar som helt enkelt åker förbi istället för att stanna å tanka när det står så många "farliga" bikers där....

Å sen går det ju typ 3-5 tankningar av mc för att fylla kvoten av EN bil...

så kurvan kanske inte går rakt upp... å sen brukar inte jag iaf se en kö av hojar som tankar där.

Riktigt konstigt!

Kan det verkligen vara så smart att bötfälla sina egna kunder? Nog för att en mc inte tankar lika mkt som en bil men ändå!

Annars måste jag säga att buset med p-lisan var ganska kul...

De tjänar inte pengar på bensinen ändå, att förklara krig mot sina egna kunder genom att ringa lappisorna är inte sääärskilt begåvat.

Mackägaren är väl för övrigt samma nisse som har tavelförsäljningen.
P-lisan har varit där ofta men hon brukar vara reko och låta en flytta på hojen
innan man får böter. Kan tänka mig att det kommer ändras väldigt fort när folk börjar
lufta hennes däck...

Mackägaren är väl för övrigt samma nisse som har tavelförsäljningen.
P-lisan har varit där ofta men hon brukar vara reko och låta en flytta på hojen
innan man får böter. Kan tänka mig att det kommer ändras väldigt fort när folk börjar
lufta hennes däck...

Anledningen att hon väntar är för att hon måste, kommer inte ihåg om det är 5 eller 10 min de måste vänta innan de lappar.

vi får väl börja om på ruta ett
och förflytta oss till brostugan igen
man får väl åka bulten och sen fortsätta men lite högfartsträning på motorvägen norr ut och sen färjan från slagsta tilll ekerö

Vad jag "hörde" så var inte däcket tomt och platt utan det gick hur fint som helst att åka därifrån och fylla på luft närmsta "riktiga" mack med tillgång till luft :tummenupp
Så jag tror inte det blev några hard feelings bara ett litet prank.

Det som annars kan vara roligt är att klistra balansvikter på polisbilar :hihi

vi får väl börja om på ruta ett
och förflytta oss till brostugan igen
man får väl åka bulten och sen fortsätta men lite högfartsträning på motorvägen norr ut och sen färjan från slagsta tilll ekerö

Det sura är att de har börjat ta betalt för att man ska få åka med den färjan nu.

Köper inte bikers snickers och redbull samtidigt som dom tankar? Tycker mackägaren borde vara glad över sina kunder.

*/ ?>
Nyheter
IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...