Finns säkert hundra trådar om parkeringsbiljetter, p-vakter, p-bolag men jag valde just denna tråden hoppas att det blev rätt…
Kommer ha möjlighet till MC-parkering vid jobbet men de tillfällen man står på bilens månadsparkering eller är ute på galej och det trots allt inte finns SMS-biljett så är nog det enklaste att låsa fast biljetten på hojen (som någon skrev om tidigare i tråden).
Har spenderat lite tid att undersöka detta senaste månaden och beställde hem en biljetthållare i plast från Ticko som man kunde låsa fast. (Finns även biljetthållare hos några lokala fastighetsbolag osv mycket billigare men det flöt på enkelt att beställa från Ticko även om det sved i plånboken).
Till Ticko medföljde vanliga buntband för att fästa plastlådan, även om de gör jobbet så vill jag inte ha skiten på hojen när jag kör. Såg därför till att köpa in lite vajer och fick ikväll till en lösning för att fästa i styret väl synligt. Sitter nu och väntar på att brevbäraren skall leverera mitt nya hänglås
Bara hoppas att detta blir synligt nog för p-vakterna och samtidigt hindrar idioter från att sno lappen.
Någon mer som kört med något liknande, saboterar folk ändå?
Skrattar för mig själv hur lame detta kanske är men jag vill verkligen förebygga att någon orsakar problem för mig med just p-biljetten.
View attachment 377766View attachment 377767View attachment 377768