Parkeringsböter i Norge....fy fan !!!!

codde

Eddie Riders MC Munkewalley
Gick med
3 Nov 2008
Hoj
2016 Harley-Davidson Breakout
damp in en räkning från hojab parkeringsservice i solna i min brevlåda idag.
tänkte först att nu är det nån jävel som har fixat med skyltarna igen för att slippa betala trängselskatt:mad:
läste igenom lappen och fick se att det var ifrån whaler ett litet kustsamhälle i norge det handlade om.
tid för uppställning 15,31-15,49 och kostnad för detta 834 kronor:gnissla
nu skall det bli kul och se om mina övriga 9 hojbröder ochså har fått en avi i brevlådan och i fortsättningen blir det att lägga en skruvmejsel i cutsen till nästa gång:D

834kr för en felparkering!!
Billigt som fn. Prova parkera fel i sthlm och du lär dej uppskatta 834kr i Norge.
Min senaste var på 950kr. Eller var det 975?

Vad är problemet? Ni stod på fel ställe och fick ta konsekvenserna? Ringer du till Systembolaget/Pripps/Glenfiddich och beklagar dig när du blir bakfull också? :va

Men för all del, ta bort regplåten så misstänker dom att hojarna är stulna och bogserar bort dom istället :D

inget problem alls,blev bara så snopen att det dimper in en påminnelse så lång tid efteråt så man får sätta sig ner och tänka,vad fan har jag nu varit någonstans.
kan säga att mina övriga polare är lite oroliga iallafall.

Här kom det en lapp om att subarun jag har var i Oslo och hade blivit fotad av en trängselskatt kamera eller nått sånt där. Men det roliga är att bilen har aldrig varit över svenska gränsen.

1000 spänn kostar det i centrala Karlstad :huvet

Jobbade 2 dar i rinkeby förra veckan, lastade av en hel skåpbil full med golv, garderober osv, mellan vändorna hann jag få p böter på 1 200:-. Bodde tydligen en parkeringsvakt i porten bredvid som hade som fritidssysselsättning att lappa alla bilar i närheten, antar att han jobbar på provision. :huvet

http://www.e24.se/entreprenor/ny-app-ska-spara-lapplisor_3049338.e24
Läs 5:te stycket.

(Man använder en app för att fota parkeringsbiljetten och kan använda det som bevis)

Det hjälper dock inte, parkeringsvakten fotar också, avsaknaden av parkeringsbiljett...

Jag fick nyss en P-bot avskriven av polisen, då hade jag fotat min bil utifrån med biljetten synlig (både tid och platskodat foto) jag hade betalt parkeringen med mitt kontokort osv.

Det som hjälpte mig var att P-vakten hade fotat min bil ur en annan vinkel, ur min vinkel syntes biljetten, ur hans syntes den inte.

Då upplyste polisen mig dock om att parkeringsvillkoret är att kvittot ligger (för parkeringsvakten) klart synligt.

I mitt fall har jag en hög bil och parkeringsvakten måste ha varit dvärg....

Back