Parkeringsböter i Danmark

• Thread starter Thread starter ThomasN
  • Start date Start date

ThomasN

Guest
Tjenix

Nån som vet om man verkligen måste betala danska parkeringsböter? Fått påminnelse nu och frågan är vad som händer om man skiter i den, går det till inkasso tro? Klart man skall kunna parkera fel utomlands, det går ju inte å läsa vad dom skriver på sina konstiga skyltar :)

thomas80 skrev:
Tjenix

Nån som vet om man verkligen måste betala danska parkeringsböter? Fått påminnelse nu och frågan är vad som händer om man skiter i den, går det till inkasso tro? Klart man skall kunna parkera fel utomlands, det går ju inte å läsa vad dom skriver på sina konstiga skyltar :)

Haha :)
Du åker nog på inkasso på det
Likabra att betala innan det går förlångt :rolleyes:

thomas80 skrev:
Tjenix

Polarn sket i att betala sina fortkörningsböter från danmark, dom gjorde inget mer än skicka massa brev, Sen till slut skrev han ett nåd brev till regeringen/kungen (nått sånt) och fick det avskrivet. Dom förstod nog att han aldrig tänkt betala :tummenupp

Ta det lugnt med att inte betala böter i danmark.Dem ligger i 10 år och omvandlas till fängelse efter en viss tid som obetalda.Det innebär att när du är på väg till tyskland med polarna om 4 år och blir stoppad så kan dem hämta upp dig på vägen tillbaka.Dem kommer förövrigt att jaga dig med inkasso så sorry,men bara att pynta..

det var förvisso ett par år sen, men när jag fick böter i Danmark tänkte jag precis som du och sket i o betala.
tiden gick o jag kände mig nöjd.

till slut kom det ett brev från danmark där de undrade om det var stereon eller tv:n de skulle hämta...
...o sen betalade jag.

skulle nog råda dig att göra detsammma.

Jag fick brev från en svensk advokatbyrå med en uppmaning att betala mina danska böter. Annars skulle det gå till inkasso - i Sverige... Det verkar som att någon menar allvar.

1 407 spänn för två felparkeringar :död

Edit: vilka skojare. Det är ju inte alls någon svensk advokatbyrå. Det är ett danskt företag. Men de har en svensk adress på kuvertet och ett namn som är NÄSTAN identiskt med en av våra största advokatbyråer.

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back