Parkeringsböter ..... är det lönt att överklaga?

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Jag ställde MCn på trottoaren i 5-10min när jag handlade lunch. Fick 700kr i böter.

Är det lönt att överklaga? Vad ska jag yrka på?

Tacksam för hjälp.

/Mr Klantskalle

Mr K skrev:
Jag ställde MCn på trottoaren i 5-10min när jag handlade lunch. Fick 700kr i böter.

Tacksam för hjälp.

/Mr Klantskalle

Kan du scanna in boten ?

Maila den till mig på xxx.xxx@notar.se

så fixar jag bort den åt dig :)

//Mr PiMP

Last edited:
Mr K skrev:
...Är det lönt att överklaga?...
Nej. Jag provade att överklaga en p-bot för ej synlig biljett. Jag skrev att jag inte velat lämna biljetten på MC'n p g a risk för stöld och bifogade en biljett jag fått av en bilist som stått bredvid mig. Jag fick svaret; "Biljett ska vara synlig.".

Säg att lappen blåst bort.. du minns inga exakta tider eller hur mkt du betalade.

Du skulle ha stannat kvar tills någon som hade ett kvitto kom tillbaka. Sen bara frågat om du fick deras ;)

åkte fast för 44 på 30 väg idag.. lagom kul :( kan inte webspy fixa den åt mig med? :gnissel

Mr K skrev:

Tacksam för hjälp.

/Mr Klantskalle

kolla så allt dom skrivit på lappen stämmer! jag fick en bot och då hade dom kryssat i fel bilmärke men skrivit rätt reg.nr och jag fick pengarna tillbaka! :tummenupp

vobbla skrev:
kolla så allt dom skrivit på lappen stämmer! jag fick en bot och då hade dom kryssat i fel bilmärke men skrivit rätt reg.nr och jag fick pengarna tillbaka! :tummenupp

De gick runt och lappade bilar utanför jobbet för en tid sedan, killen hade en kamera med sig och tog kort på alla bilar från alla vinklar. :3freak

Webspy skrev:
Det finns några bra kryphål.

Har överklagat över 50 p-böter o aldrig förlorat ! (10 var mina egna.)

//Anders

Vad jobbar du med.. inte så att du sitter och skickar in överklagan som hamnar på ditt eget bord ? :rolleyes:

robeen skrev:
Vad jobbar du med.. inte så att du sitter och skickar in överklagan som hamnar på ditt eget bord ? :rolleyes:

nopes..... jobbar dels med att sälja hus och dels med saker man inte kan diskutera här utan att få en massa (o)moraliska påhopp !

Trafikjuridik är en hobby :)

E de dumma eller??

Teddy skrev:
Nej. Jag provade att överklaga en p-bot för ej synlig biljett. Jag skrev att jag inte velat lämna biljetten på MC'n p g a risk för stöld och bifogade en biljett jag fått av en bilist som stått bredvid mig. Jag fick svaret; "Biljett ska vara synlig.".

Ja men då är det väl bara att säga att den har blåst bort eller att någon har snott den då den inte går att ha på insidan och folk är ju så klåfingriga... :huvet ...trodde inte ens man behövde betala för mc....vart hade de tänkt sig att man ska sätta biljetten då??? :kocko

Tejpar de fast boten?? :va

Webspy skrev:
nopes..... jobbar dels med att sälja hus och dels med saker man inte kan diskutera här utan att få en massa (o)moraliska påhopp !

Trafikjuridik är en hobby :)
Nej, porr är din hobby. Din kvinnoförnedrare. :mad:

valmers skrev:
Nej, porr är din hobby. Din kvinnoförnedrare. :mad:

Lägg ner!

Han skrev ju faktiskt inte vad han håller på med, och det är väl hans ensak. Dra inte igång någon jävla flamstråd nu, speciellt inte med tanke på att det har varit en smula turbulent på forumet den sista tiden.

Med väldigt lite startkapital skulle man kunna ha arbetslösa ungdomar vars uppgift blir att följa efter lapplisorna hela dagarna. När en bil ska lappas slänger dom i en krona, nu måste lapplisan vänta ytterligare 15min innan böterna kan skrivas ut. Sen håller dom på sådär hela tiden. Sen sätter man en liten lapp på bilen som sluppit böter som förklarar vad som har hänt och att han kan sätta in en valfri slant på ett postgiro konto om han har lust.

Skulle nog trilla in tillräckligt med pengar för att betala dom som går omkring och ställer till det för lapplisorna iaf.

:tummenupp

mankan skrev:
Lägg ner!

Han skrev ju faktiskt inte vad han håller på med, och det är väl hans ensak. Dra inte igång någon jävla flamstråd nu, speciellt inte med tanke på att det har varit en smula turbulent på forumet den sista tiden.

Lugn o fin....

Valmers är bara avis, OCH han sa det med IRONI.....

(annars får han schpöö)

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage