Parkeringbot - Besöksparkering

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Så här är fallet:

Morsan hade fått fel på sin bil som då lånade min bil istället eftersom jag och min sambo klarar oss på hennes bil.

Morsan bor i en annan stad och en dag när hon var på besök, ställde hon min bil på besöksparkeringen. Då fick hon en parkeringsbot pga bilen var reggad på mig och jag får inte stå på besöksparkeringen.

Har överklagat boten och fick avslag.

Har inga problem med att betala boten utan det är själva principen.

Hur fan ska man göra?

Det är givetvis Q-Park som har utfärdat boten...

Vart fick du avslag? Bara hos q-park? Fråga hur du gör för att driva vidare.

Begär att få ut den paragraf som säger att du som bilägare oxå måste vara nyttjare.

Jag håller med dig, det där ska gå att driva vidare.

Jadu din bil får inte stå där. Den stod där.

Tror tyvärr det är ganska kört.

Vet inte ens om det hjälper ifall du kan bevisa att det var din mor som parkerade den eftersom den är reggad på dej.

Läropengar helt enkelt.

Fel nr 1 är att ta det med parkeringsbolaget. Jag har istället tagit ärendet direkt med ex. köpcentrumet eller bostadsföreningens kontor. Lagt fram hur det ligger till och så säger de till p-bolaget att boten ska makuleras = då är det inget tjafs bara man kommit överens med de som förvaltar parkeringen.

Gissar att det inte är q-parks parkering, utan att de har fått i uppdrag att övervaka den åt föreningen. Någon ansvarig i föreningen som går på din linje borde då kunna få boten struken genom ett samtal. Svårare än så borde det inte vara.

Fel nr 1 är att ta det med parkeringsbolaget. Jag har istället tagit ärendet direkt med ex. köpcentrumet eller bostadsföreningens kontor. Lagt fram hur det ligger till och så säger de till p-bolaget att boten ska makuleras = då är det inget tjafs bara man kommit överens med de som förvaltar parkeringen.

Yep..... Q-Park är överdjävliga. Det verkar vara deras affärside.
Jag fick göra precis så som Brute skriver ovan, dvs kontakta deras uppdragsgivare direkt.
Det är nog din enda chans.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...