Parkering

gyver

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2005
Hoj
Kawasaki z750
Jag trodde på fullaste allvar att man som mc förare slapp betala parkeringsavgifter om man ställde sig på en laglig parkering. Dels för att man tar upp väldigt lite plats och även för att man kan inte sätta lappen någonstans (utan att vilken tomte som hels kan sno den). Men tji fick jag då jag nu har fått två parkering böter den senaste veckan för att jag inte kunde uppvisa synlig biljett. Kan man göra så??? Vill dom att man limmar fast lappen på hojjen eller??? :huvet Hur kommr jag nu undan detta då?? Någon med idéer ..??

Jag undrar vart man kan läsa om vilka parkeringsregler som gäller för motorcyklar, nån som vet?

Det är precis samma regler som gäller för bil, att man parkerar inom en parkeringsplats och sen sätter en lapp på hojen. Lappen kan man ju dela i 2 och ha ena delen på (tex) tanklocket och den andra med sig, ifall den skulle blåsa bort eller nån skulle råka ta den. Då kan man bevisa att man faktiskt har haft lappen för gällande tidpunkt. Man får absolut inte parkera hojen var som helst!

Det infot fick jag av en parkeringsvakt naturligtvis :)

Det ska väl gå att ta med sig biljetten och får ni sen parkeringsböter så är det ju bara visa upp den

Nyheter
Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret