Parkering, Mc / P-skiva?!

Cozy P

Medlem
Gick med
21 Sep 2006
Hoj
Honda VTR SP-1 -00
Hur gör ni om ni ska ställa hojen någonstans där det är p-skiva som gäller? :confused: Kör ju hoj utan kåpor så det finns ju ingenstans att placera ev. skiva :gnissla

Det finns minst två trådar i det här ämnet. Gör en sökning.

För övrigt så krävs P-skiva eller biljett även på MC. Men det verkar va sällan folk får böter. Lisorna kanske ser mellan fingrarna...

Regplåt med kardborre, bara rycka loss regplåten när man parkerar, problem solved :tummenupp

Regplåt med kardborre, bara rycka loss regplåten när man parkerar, problem solved :tummenupp
Du gör samma sak med ramnummret på styrhuvudet också då eller ?

Förresten så är avsaknad av regskylt ett legitimt skäl för kommunen/polisen att bogsera/forsla bort dit fordon.

Just när det gäller p-skiva för mc så är det ett problem. Dom flesta kommuner känner till problematiken och skyller enkelt ifrån sig och säger att det är upp till fordonsägaren att se till att dom uppfyller kraven.
Sen är dom flesta p-vakter snälla på den punkten.

Så hur uppfyller man kraven?
-Skaffa tex en liten (5 cm x 3 cm) p-skiva med klister på baksidan. Ful som stryk jag vet...
-Penna, papper + genomskinlig tejp. Skriv ned följande på lappen "Ankomsttid = xx:xx" (xx:xx är givetvis tiden du kom dit tex. 15:30). Tejpa sedan fast det på ovansidan av lampan/tanken.
-Hitta en mc-parkering utan krav på p-skiva.

Får du parkeringsböter går du till närmaste polisstation och ber att få anmäla stöld av parkeringsbiljett/P-skiva. Med stöldanmälan i näven kan du överklaga P-boten.

PS. Jag har fått böter på chassienummret när skylten har varit "kardborrad". De hade dessutom rivit bort tejpen jag hade satt över chassienummret. Jag stod där varje dag, på trottoaren, och en kärring lackade ur och ringde till p-kontoret flera gånger.

Får du parkeringsböter går du till närmaste polisstation och ber att få anmäla stöld av parkeringsbiljett/P-skiva. Med stöldanmälan i näven kan du överklaga P-boten.

Fan att jag inte tänkte på det ! :huvet

Har du kamera i mobilen så håll p-skivan/p-biljetten vid din regskylt och ta en bild, borde räcka som bevis... Kanske?

Nyheter
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick