Parkering i stan...

non-stop

Medlem
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
zx9r PVC-raket med slappa ostar...
..är inte alltid billigt..Har fått en bot på 700 spänn.Jag stod utanför högskolan,bland cyklarna på trottoaren....surt...med tanke på att det jämnt är hojar uppställda där...

Nu undrar jag bara hur ni brukar göra, om ni vet vad som gäller inne i stan...frågade P-f***a för ett tag sen,fick till svar"...nja,vet inte riktigt....hmm...nere vid torget får man ju stå en timma...tror jag..."
Drygt att behöva gå ner och flytta på bajken nån decimeter för att slippa den extra utgiften...

Om man står flera i en ruta så ska alla betala?

Jag läste nåt schysst förut,det var att man skulle ställa sig i en ruta,skita i att betala.Fick man böter så skulle man bara leta efter en gammal biljett och gå in och få boten avskriven mot uppvisandet av biljetten...

drygt med 700 i böter.. det kan man lägga på fortkörningsböter ist.. ;)

jag brukar faktiskt ställa mej vart faen som helst.. du kan ju inte rikgt ställa dej på en vanligt plats.. då blåser ju lappen bort direkt.. så det kan nog stämma det där med att man kan slippa avgiften..

jag vet ju hur dom gör i göteborg...

där har dom satt regpålten med kardborre.. sen när du parkerat så tar du bara med dig den... då kan dom ju inte se vems hoj det är.. samtidigt kan inte ev tjuvar spåra dig heller.. rätt smart faktiskt..

Chille skrev:
drygt med 700 i böter.. det kan man lägga på fortkörningsböter ist.. ;)

jag brukar faktiskt ställa mej vart faen som helst.. du kan ju inte rikgt ställa dej på en vanligt plats.. då blåser ju lappen bort direkt.. så det kan nog stämma det där med att man kan slippa avgiften..

jag vet ju hur dom gör i göteborg...

där har dom satt regpålten med kardborre.. sen när du parkerat så tar du bara med dig den... då kan dom ju inte se vems hoj det är.. samtidigt kan inte ev tjuvar spåra dig heller.. rätt smart faktiskt..

Eller så kan man göra så här med plåten...
http://forum.zatzy.com/showthread.php?s=&threadid=155874

non-stop skrev:

:lol Stört coolt!

Fick själv en bot på 450:- efter att ha parkerat nedan för slottet i Stockholm i tisdags. Har personlig nummerskylt men bilen ägs av firman vilket innebär att jag har fel skylt på. När man sedan nekar till böterna och de gör en koll så finns det ingen bil som har den regskylten :D

Har bytt till rätt skylt nu och satt den personliga på en annan bil som jag äger.

Last edited:
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...