Parkering i närheten av Stadion (sthlm)

Colinabo

Medlem
Gick med
8 May 2006
Hoj
sju japanska, två tyska och tre italienska...
Ska på Springsteenkonsert och undrar var man hittar en parkeringsplats (bil) i närheten av stadion. Vill inte ha några "kan finnas" eller "om du är ute i god tid" utan nåt ställe där det "alltid" finns plats, helst inom gångavstånd...

bäst är väl en sån där infartsparkering då och ta t-bana osv. sista biten, vet inte vilken som är bäst i det här fallet. ta bilen till nära stadion låter ev. som ett riskprojekt vad gäller att komma i trafiken

Några parkeringar där det "alltid finns plats" som du säger hittar du troligen inte någonstans i innerstaden.

PrisExtra har ju dock en stor gratisparkering, och undra hur länge p-skivan gäller där?

Finns inga parkeringar i sthlm där det alltid finns plats. Finns en massa p-platser längs valhallavägen men det lär va fullt om du inte kommer i tid. Annars får du väl ställa dig utanför sthlm och ta buss/tåg om du vill va på säkra sidan.

Hade jag varit du hade jag ställt bilen vid Danderyds sjukhus (8 min) eller Mörby Centrum (10 min) och tagit T-banan röda linjen till Stadion. Hyffsat troligt att du får plats någonstans där.

Given plats runt stadion när Springsteen spelar där... den var rolig.
Det är krångligt med p-platser i innerstan som det är och det lär inte vara fler av dem när Springsteen skall spela heller.

Så jag håller med många andra, ta infartsparkering utmed röd t-bana och åk sen tuben.

jag hade ställt mig upp mot gärdet eller nånstans i bostadsområdet vid rindögatan och sen gått. Men det gäller ju att man har lite tur också och hittar någon som precis åkt eller liknande. :)

Nu har ett helt gäng människor svarat men ingen verkar ha någon koll, det finns flera bra alternativ. Det bästa lär vara PrisXtra i Storängsbotten, det tar kanske 7-8 minuter att gå och det krävs P-skiva. Det är ytterst osannolikt att du kommer bötfällas för att du överskrider tiden.
Om du kan gå i 15 minuter kan du ställa dig i Hjorthagen och om du kan gå i 20 i Ropsten. Om du kan betala en hundring eller två så finns det P-hus på Humlegårdsgatan, därifrån tar det 10 min att gå.

Ge fan i Gärdet, Rindögatan, Brantingsgatan mm.. :mad: Hade ett helvete att hitta parkering igår när jag kom hem på kvällen! :huvet

:gnissla

Ge fan i Gärdet, Rindögatan, Brantingsgatan mm.. :mad: Hade ett helvete att hitta parkering igår när jag kom hem på kvällen! :huvet

:gnissla

Äh ego! Man måste ju dela med sig ibland, är ju bara trotsallt denna helg ;)

Måste ju vara bäst o stå där, både för o slippa tunnelbanan, ha nära gångavstånd och ingen parkeringsavgift efter kl 17! Nöten! :tummenupp

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back