Parkering i närheten av Stadion (sthlm)

Colinabo

Medlem
Gick med
8 May 2006
Hoj
sju japanska, två tyska och tre italienska...
Ska på Springsteenkonsert och undrar var man hittar en parkeringsplats (bil) i närheten av stadion. Vill inte ha några "kan finnas" eller "om du är ute i god tid" utan nåt ställe där det "alltid" finns plats, helst inom gångavstånd...

bäst är väl en sån där infartsparkering då och ta t-bana osv. sista biten, vet inte vilken som är bäst i det här fallet. ta bilen till nära stadion låter ev. som ett riskprojekt vad gäller att komma i trafiken

Några parkeringar där det "alltid finns plats" som du säger hittar du troligen inte någonstans i innerstaden.

PrisExtra har ju dock en stor gratisparkering, och undra hur länge p-skivan gäller där?

Finns inga parkeringar i sthlm där det alltid finns plats. Finns en massa p-platser längs valhallavägen men det lär va fullt om du inte kommer i tid. Annars får du väl ställa dig utanför sthlm och ta buss/tåg om du vill va på säkra sidan.

Hade jag varit du hade jag ställt bilen vid Danderyds sjukhus (8 min) eller Mörby Centrum (10 min) och tagit T-banan röda linjen till Stadion. Hyffsat troligt att du får plats någonstans där.

Given plats runt stadion när Springsteen spelar där... den var rolig.
Det är krångligt med p-platser i innerstan som det är och det lär inte vara fler av dem när Springsteen skall spela heller.

Så jag håller med många andra, ta infartsparkering utmed röd t-bana och åk sen tuben.

jag hade ställt mig upp mot gärdet eller nånstans i bostadsområdet vid rindögatan och sen gått. Men det gäller ju att man har lite tur också och hittar någon som precis åkt eller liknande. :)

Nu har ett helt gäng människor svarat men ingen verkar ha någon koll, det finns flera bra alternativ. Det bästa lär vara PrisXtra i Storängsbotten, det tar kanske 7-8 minuter att gå och det krävs P-skiva. Det är ytterst osannolikt att du kommer bötfällas för att du överskrider tiden.
Om du kan gå i 15 minuter kan du ställa dig i Hjorthagen och om du kan gå i 20 i Ropsten. Om du kan betala en hundring eller två så finns det P-hus på Humlegårdsgatan, därifrån tar det 10 min att gå.

Ge fan i Gärdet, Rindögatan, Brantingsgatan mm.. :mad: Hade ett helvete att hitta parkering igår när jag kom hem på kvällen! :huvet

:gnissla

Ge fan i Gärdet, Rindögatan, Brantingsgatan mm.. :mad: Hade ett helvete att hitta parkering igår när jag kom hem på kvällen! :huvet

:gnissla

Äh ego! Man måste ju dela med sig ibland, är ju bara trotsallt denna helg ;)

Måste ju vara bäst o stå där, både för o slippa tunnelbanan, ha nära gångavstånd och ingen parkeringsavgift efter kl 17! Nöten! :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT