Parkering i centrala delarna av Stockholm?

willy

Alla sätt är bra, utom dem dåliga.
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Honda RS125-05, såld. Prototyp RSV Mille R
Goddagens hojsyskon!

Jag är på mcsemester och ska bo på scandic hotel malmen i början på nästa vecka. När jag frågade om parkering till hojen hänvisade de mig till ett parkeringsgarage som ligger intill.

Nu är frågan, hur säkert är det att stå där, i ett parkeringsgarage mitt i stockholm? Vill helst inte bli av med hojen.......

Hur långt är ett snöre? Det beror ju på vad det är för garage, om det är ett öppet för allt och alla, eller om det är låst och kameraövervakat tex? Jag skulle nog minst låna med mig en kedja iaf...

dom har väl stora hissar på hotelen så de borde funka ju

äh.. släpp sargen.. Risken är inte större där än i ngt annat parkeringsgarage runtomkring i landet. Se till att låsa den bara. ;) Annars finns det gott om gratisparkeringar för mc utomhus på söder och i centrala sthlm.. lite osäker på om det finns just vid scandic malmen. Ingen som jag känner har fått hojen stulen över natten på en sådan parkering...

Jag skulle nog minst låna med mig en kedja iaf...

En kedja lång nog att vira runt en betongpelare eller nåt! :mattias

Kameror fångar ändå inte en regplåt som inte finns på vanen som körs runt och lastas med hojar. Inte heller nåt vidare signalement på folk i svarta huvtröjor och baklavas över truten.

Nån såg en van i Liljeholmen för ett tag sen enligt nån tråd. Jag hörde en på min gata 2 på natten för ett par veckor sen. Hade jag inte den natten låst fast hojen med kedja i parkeringsplankan hade jag varit hojlös idag, garanterat! Den står sen dess ALLTID i garage nattetid i den här skitstan.:mad:

Annars finns det gott om gratisparkeringar för mc utomhus på söder och i centrala sthlm.. lite osäker på om det finns just vid scandic malmen.

Här kan du söka fram var det finns parkeringar särskilt för bl a mc i Tokholm:
http://www.trafiken.nu/sv/Stockholm/Smart-resande/En-karta/

Last edited:
Det garaget de syftade på misstänker jag är medborgargaraget mittemot malmen..
Jag skulle nog tippa på att det är ganska säkert garage. SKulle inte ha problem att parkera hojen där över natten.
Annars som ovanstående skrev..

Tack för svaren! Förstår att det är svårt att säga men tänkte rent allmänt i Stockholm! Då jag är på mcsemester så har jag inte någon kedja med mig dock. Jaja, det är väll bara ställa sig och hoppas på det bästa.......

Om du är tokparanoid kan du ställa hojen i mitt garage nån natt, 15-20 minuter promenad från Scandic Malmen. Personligen skulle jag chansa på deras rekommendation då garaget de rekommenderar ligger på betydligt bekvämare avstånd :)

Om du är tokparanoid kan du ställa hojen i mitt garage nån natt, 15-20 minuter promenad från Scandic Malmen. Personligen skulle jag chansa på deras rekommendation då garaget de rekommenderar ligger på betydligt bekvämare avstånd :)

Jag skulle ta fasta på din inbjudan direkt! En bekant blev av med bilen i just ett garage som hotellet de bodde på hänvisade till. Detta var i Göteborg men varför skulle Stockholm vara annorlunda...

Det finns en polisstation på torkelknutssongatan det är väl fyra kvareter från malmen
men det kan väl va nån busjävel som är grinig och sparkar omkull den. när dom blir utslängda från station sen finns det en brandstation tre kvarter åt andra hållet
tyvärr är jag på semester annars kunde du fått ställa den i vårt garage

Faan vad hyggligt!! Du har pm :)

Det är mycket generöst av er att erbjuda garageplats, behöver ni något liknande i Malmö så tveka inte att höra av er!!

Beronde på när så kan jag nog erbjuda en plats i vårat garage som ligger på krukmakargatan (Precis vid polistationen) skicka PM!

//Tapper

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...