Parkering Älvsjömässan

tomsta

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jul 2007
Ort
tyresö
Hoj
Honda CBF600 -04
Jag var i förra veckan på kort besök till Stockholmsmässan. Hittade ingen P-plats för mc så ställde mig på trottoaren
Brukar ibland skriva till olika institutioner och efterfråga mc-parkering Så därför skrev jag till mässan

Fråga: Jag var och vaccinerade mig på mässan. Men hittade ingen p-plats för tvåhjulingar. Finns det sådana?

Kommer ni för vaccination så är det gratis att stå i parkeringshuset. Vi har parkeringsgarage 1 och 2 öppet för de som ska vaccinera sig och där finns plats även för MC.

- Vi har några rutor för MC-cyklar i våra garage, dock dåligt markerade. De flesta platserna finns precis innanför garageportarna när man kör in.


Följdfråga: När allt återgått till det normala så kommer jag ju säkert att besöka olika mässor hos er, så vill i förväg veta vad som gäller. På er parkering brukar det ju bli så att man betalar maxbeloppet, som ju är rejält.
-Ska man då betala samma belopp som för en bil? Kan man ställa två mc på samma ruta och vad betalar man då?

Svar Ang. betalning så är det samma pris för alla registrerade fordon, oavsett hur många fordon man ställer i samma ruta.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Efter att ha läst din långa text blev jag hungrig, och då slog det mig, det finns ju ett Willys alldeles där i närheten, med en stor och fin gratisparkering. Helt apropå ingenting alltså :whistle:

Det händer visserligen att det står vakter där och frågar om man ska handla, och ja, vi brukar passa på att handla när vi ändå är där, på väg hem från mässan.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top