Parkerad (?) Ktm på Kungsholmen (Sthlm)

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
En KTM Superduke har stått parkerad på MC-parkeringen på Polhemsgatan på Kungsholmen (Stockholm) nu i flera månader orörd och till synes utan tillsyn. Saknar reg.skylt och jag har inte gjort någon närmare besiktning ännu (kan utföras efter önskemål).

En något udda vinterparkering men kan ju vara helt okey för det. När snön kommer kan det bli lite körigt dock...

Någon som känner igen den och saknar den?

IMAG0414.jpg

Ktm

En väldigt liiten Superduke :)

Uppfattat, jag ska kolla närmare idag och se om den verkar vara bruten..

Ja, det är en KTM 640 enl skylten. Ser möjligen ut som att nån varit och pillat på tändningslåset men inga tydliga bryttecken. Inga andra lås monterade, den saknar reg.skylt och backspeglar. Har som sagt stått övergiven i över 2 månader.

Har läst av ramnumret, ska ringa och kolla om den möjligen kan vara efterlyst trots allt.

Vem fan snor en hoj för att låta den stå i flera månader på en mc parkering? :s

polisanmäl försäkringsbedrägeriet, låta en hoj stå ute i månader både vara olagligt om man har helförsäkring :4skrika
en tjuv skulle nog vara ute och köra med den så inte troligt den blivit stulen ännu.

Annars kan man ju gå "bakvägen" också.
Gå in på larmtjänst hemsida och sök på alla efterlysta KTM cyklar. I efterlysningarna så brukar det stå ramnummer.
Visst, man får bläddra lite innan man får en eventuell träff, men det går.

Wiseguy, det var ett bra tips. Det ska jag göra...

Det kan ju vara helt legitimt men jag tycker det är lite skumt att man bara ställer en hoj på en MC-parkering, tar av reg.skylten och speglarna och sen bara låter den stå och samla en massa vissna löv.
Att den inte lockar tjyvar kan ju bero på att den står precis utanför polishuset på Kungsholmen.

Mysteriet fortsätter, ska försöka få tag i ägaren. Kan ju vara skoj att höra hur denne resonerar...

Att den inte lockar tjyvar kan ju bero på att den står precis utanför polishuset på Kungsholmen.
Om den nu är stulen så är det fan lite illa att ingen blåklädd har reagerat på att den saknar regskyltar. Det är ju faktiskt ett enligt lagen legitimt skäl för bortforsling av fordon till kommunens uppställningsplats.
:3freak

Ägaren kanske tröttnade på att den aldrig startade och lämnade den, det är ju en KTM.. Det är egentligen underligt att det inte står övergivna kåteemms i varenda gathörn.. :hihi

Sökning bland alla 98 efterlysta KTM på Larmtjänst hemsida gav nada.. Den kanske inte är stulen trots allt..

Och det är kanske är så det ligger till, ägaren har checkat in på Kronobergshäktet.. Tog med sig skylten för att slippa böter.
Snopen lär han dock bli då hojen lär bli bortforslad eftersom MC-parkeringen upphör vintertid.

Wiseguy, det var ett bra tips. Det ska jag göra...

Det kan ju vara helt legitimt men jag tycker det är lite skumt att man bara ställer en hoj på en MC-parkering, tar av reg.skylten och speglarna och sen bara låter den stå och samla en massa vissna löv.

Mysteriet fortsätter, ska försöka få tag i ägaren. Kan ju vara skoj att höra hur denne resonerar...

Av ren nyfikenhet: Varför hakar du upp dig på att speglarna är borta? Det är ju inget ovanligt att man kör utan speglar på en mc, framförallt motard.

Jag behöver en 640, och givetvis är det min som står parkerad där, det hade jag helt glömt bort! ...När kan jag komma å hämta den? :rolleyes:

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman