Parkera på gatan i Sthlm?

Jag säger som de andra, Stå på dig! Vilken trött granne du har... Ungarna måste väl förstå om deras pappa säger att de skall låta andras motorcyklar vara ifred eller.. Om de inte har någon form av förståndshandikapp eller nått... Men jag förstår dig, grannosämja är inget roligt, hoppas det löser sig! :)

Spinky Spendrup skrev:
Gör ett litet test med grannen och se om han kan rubba hojen från den armhöjden som hans ungar har. Det är nog svårare än han tror.

Några tips:
Larm.
Kapell.
Alltid växel i.
Använd centralstöd om du har, skitsvårt att välta en hoj då.

Vi har sammanlagt 6 hojar inom bostadsrättsföreningen och lekplatser utanför varje port. Den enda snorunge som lyckats välta en hoj ifrån centralstödet är jag. :3freak

Jag har centralstöd, men det är tyvärr inte så "brett". Använder det endast vid service. Däremot står ju hojen jäkligt stabilt på det vanliga stödet. Om man dessutom parkerar nära en vägg med stödet mot väggen så är det ju mer eller mindre omöjligt att välta hojen, speciellt "bort" från stödet.

Var ute på lunchen och gick förbi en gul 650GS som stod längs med en husvägg med stödet utåt och lutningen var rätt kraftig faktiskt så för den mc-okunnige (grannen) så förstår jag hans tankegång. Men som sagt tidigare, stödet innåt mot husväggen eller centralstödet så är det helt safe.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti