Papunen + Supermoto?

Kul som faen. Om det går att få till.
Freddy kör BMW(!?), BMW äger HVA, HVA gör bra supermotos = rock on!

Det skulle vara grymt kul att se honom köra Supermoto! :)

Det var riktigt skoj att se Freddy på Rörken. Hans första flygande varv var ett av de snabbaste klockade varven då. Tyvärr hade SMC redan då satt tänderna i Rörken så han blev avplockad pga ljudet och fick inte köra mer...

Kanske någon i sektionen skulle skriva ihop ett par rader och skicka honom ett mail?

Föreslå att prova på, får ju garanterat låna en riktig S-moto cykel av nån av oss för att prova.

Tror nästan det känns mer seriöst om "inbjudan" kommer från en sektions medlem än bara från nån av oss?

Om han lovar att inte skrota min hoj i nått av platåhoppen är han varmt välkommen till Gröndal ;)

Vem är Pappunen? Ska jag skriva till honom? Hur får man tag på honom? Läste artikeln, intressant kille.

Last edited:
Lasse!

Prova att knåpa ihop ett seriöst mail och gör en förfrågan. Bjud in honom till Sala 26 Maj exempelvis.

Här är hemsidan: http://www.freddyracing.com/

Freddy är ju medlem här ju. Han har alldeles säkert redan läst tråden. Kanske mest för att jag skickade en länk.

Det är fler RR-kändisar som provat motard genom åren med blandade resultat:

*Jimmy Lindström: dök upp som gubben i lådan på highland-cupen i Linköping 2007 eller nåt, han presterade inget vidare och åkte hem igen (ingen har sett han på en motard sedan dess)
* Robban Gull: (eller var det inte han?) ställde upp när det kördes ihop med RR-SM på anderstorp. Vurpade och bröt tassen någonstans ute i mossen (ingen har sett han på en motard sedan dess)
* Freddy Papunen: ____________plats för din egen story_______________

/HW

Ha ha ha bjuda in Valentino eller Garry McCoy då! :)

haha på dig själv:tungan:tungan. I Mettet körs varje år en klass som heter "Starbiker", där brukar det dyka upp alla möjliga världsstjärnor.. någonstans har jag en bild på Jeremy McWilliams när han står på näsan...

Last edited:
Synd att man inte hade mer ledighet efter Lag-VM då hade man åkt vidare till Mettet förra året! :/

Det är fler RR-kändisar som provat motard genom åren med blandade resultat:

*Jimmy Lindström: dök upp som gubben i lådan på highland-cupen i Linköping 2007 eller nåt, han presterade inget vidare och åkte hem igen (ingen har sett han på en motard sedan dess)
* Robban Gull: (eller var det inte han?) ställde upp när det kördes ihop med RR-SM på anderstorp. Vurpade och bröt tassen någonstans ute i mossen (ingen har sett han på en motard sedan dess)
* Freddy Papunen: ____________plats för din egen story_______________

/HW

Glöm inte att lägga dit "Mr. Sporthoj.com", Swedie i den listan också. Han brappade hyfsat i Örebro, men på Andersorp i regner blev det nyckelbens-stopp om jag inte minns fel:näsblod
MEN kul vore det ur rent PR-syfte om såna profiler dyker upp inom supermoto. Fast lika kul vore det att fler folk börjar köra supermoto över huvudtaget.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT