Papperssamhället SVERIGE!!!!!

sanna_84

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2008
Hoj
Honda hornet 900 -02
Fy fan vad trött jag är på det eviga papperssamhället som är här i Sverige. det ska fan fyllas i blanketter för både det en och det andra inte kan det vara till samma myndighet heller utan gärna till 7 olika myndigheter för ungefär samma sak, och fy skäms på en om det mot alla odds skulle vara så att man missar en blankett då kommer det snabbt påminnelser med stora summor på...(eller stora summor för en arbetare som jag...:gnissla ):mad:

några mer som råkat ut för detta härliga Sverige???:va

och alla ni moralnissar som sen kommer att skriva att det är upp till varje människa att hålla koll på vad man ska skicka vad, så menar jag bara att man borde kunna göra det enklare och sicka allt till en myndighet....:huvet

Jag håller med trådskaparen.
Men när jag läste rubriken hoppades jag att det handlade om miljön.
Det ju f.. vad mycket papper vi använder helt i onödan. Finns det NÅGON arbetsplats där det inte finns stollar som envist skriver ut sina mail innan de läser dem? Inte kan de spara information digitalt heller, nej en papperskopia ska skrivas ut och sättas snyggt i en pärm. Är det någon någonsin som plockar fram det där pappret, nä troligen inte.

Vad är det för papper man ska fylla i?
Deklarationen en gång per år, något mer? :confused:

Jag håller med trådskaparen.
Men när jag läste rubriken hoppades jag att det handlade om miljön.
Det ju f.. vad mycket papper vi använder helt i onödan. Finns det NÅGON arbetsplats där det inte finns stollar som envist skriver ut sina mail innan de läser dem? Inte kan de spara information digitalt heller, nej en papperskopia ska skrivas ut och sättas snyggt i en pärm. Är det någon någonsin som plockar fram det där pappret, nä troligen inte.

Vet vad du menar, men oftast så är det ju kopier som måste sparas och skrivas på?
Ifall något händer typ.
Den sortens.

Dom försökte ju det där med papperslösa kontor, det funkade bra tills någon gick på muggen och det satt en bildskärm brevid holken....

Vad är det för papper man ska fylla i?
Deklarationen en gång per år, något mer? :confused:
Och deklarationen klaras dessutom av på nätet/via SMS nu för tiden. Vill minnas att jag var tvungen att brevväxla med nån myndighet som inte upptäkt internet när jag skaffade mig A-behörighet, och när jag sålde bostad tror jag att det var nån blankett som skulle skickas. Men jag är bara en simpel tjänsteman, sanna_84 kanske är företagare? De har ju en del fylleri att göra.

Och deklarationen klaras dessutom av på nätet/via SMS nu för tiden.

Det är dock en av de fåniga principerna jag har bestämt att hålla på, jag kommer fortsätta åka och lämna in min deklaration. Om de ska ta mina pengar ska de åtminstone få ta i min ollade K4.

Åfyfasen, det skulle vara så mycket bättre att exportera med eu. My ass, fler papper än nånsin får man hålla på att knappra med nu, än tidigare.

Sverige, säkert många andra EU länder är som att protestera hos Vogons.. Du kan lika bra strunta i det, då blanketten för att fylla i en blankett har utgått.

Då ska du försöka fixa lite pappersärenden med myndigheterna i andra länder, då får lägga en hel dag på det, åka fram o tillbaka, få stämpel och godkänande av den ena efter den andra. Och ibland vill de ha mutor och sammarbetar inte precis.

Då ska du försöka fixa lite pappersärenden med myndigheterna i andra länder, då får lägga en hel dag på det, åka fram o tillbaka, få stämpel och godkänande av den ena efter den andra. Och ibland vill de ha mutor och sammarbetar inte precis.

Har du några favoriter?

Tyskland ska vara bra har jag hört.
Även Storbrittannien har väl sin beskärda del av pappersryttare?

Öststaterna är ju mest komiskt, där kan man ju köpa sig alla stämplar och papper.

Fast visst stöter man på pappersberg i sverige ibland också, men här samkör berörda myndigheter sina register lite bättre IAF.

Har du några favoriter?

Tyskland ska vara bra har jag hört.
Även Storbrittannien har väl sin beskärda del av pappersryttare?

Öststaterna är ju mest komiskt, där kan man ju köpa sig alla stämplar och papper.

Fast visst stöter man på pappersberg i sverige ibland också, men här samkör berörda myndigheter sina register lite bättre IAF.

Favoriten är nog Iran. Det jävligaste du kan vara med om! och inget görs på datorn då de skulle tappa sin makt och inte kunna ta sina mutor för att ge en sketen stämpel. 17miljoner invånare i huvudstaden Tehran så ska du till andra sidan för ett ärende får du ta ledigt en hel dag, och det är inte ens säkert att de vill sammarbeta med dig när du väl är framme. De bara skickar runt en som en dåre efter olika papper och stämplar fram o tillbaka, och inte nog med resan det är en jävla vänte tid också och du kanske, kanske får som du vill. Men känner du nån inom myndigheterna eller langar fram lite cash så blir det snabba ryck och plötsligt behövdes inte de där 100stämplarna och papprena som det gaggades om.

Äh jag tycker Sverige är ganska okej med sina papper...prova att bo i stenålderslandet Irland. Där måste du fylla i tredubbelt så mycket papper och på dom flesta så räcker det inte med att du skriver DITT jävla namn...dom vill ha din mammas FLICKNAMN på papprena med.

Tex...du skall fylla i ett avtal med elfirman...skriv ditt namn, din address, ditt namn innan du gifte dig om du är gift, din morsas jävla namn som ogift!?
Sverige är heeeelt okej!!

Äh jag tycker Sverige är ganska okej med sina papper...prova att bo i stenålderslandet Irland. Där måste du fylla i tredubbelt så mycket papper och på dom flesta så räcker det inte med att du skriver DITT jävla namn...dom vill ha din mammas FLICKNAMN på papprena med.

Tex...du skall fylla i ett avtal med elfirman...skriv ditt namn, din address, ditt namn innan du gifte dig om du är gift, din morsas jävla namn som ogift!?
Sverige är heeeelt okej!!

Jag har hört att telefon är överjävligt svårt att få, och sedan räcker det med att visa upp att man har ett teleonabbonemang för att man ska bli betrodd hos alla övriga myndigheter.

Fast det kanske bara gäller i England?

Allt för att arkivarier som mig ska ha jobben tryggade fram till pension...

Ju fler blanketter ni fyller i ju mer jobb får jag..:hihi

/Cooler

Jag har hört att telefon är överjävligt svårt att få, och sedan räcker det med att visa upp att man har ett teleonabbonemang för att man ska bli betrodd hos alla övriga myndigheter.

Fast det kanske bara gäller i England?

Nej det gäller där med fast elräkning är skiten på irland eller gasräkning...då är man VUXEN :fakkjäh

Back