Pappa ger skambud

sofiiiii

Rödtotten
Gick med
30 Mar 2009
Hoj
R6
Så var pappa igång och budade på motorcyklar igen då han gärna velat ha en ny...Jag känner min pappa ganska väl och vet att han ska pruta om något - gärna skambud :tungan Ibland får han inga svar tillbaka, ibland får han bara ett "släng-dig-i-väggen" eller "skit-ner-dig"-mejl tillbaka. Men denna gången fick han ett svar som han troligtvis inte hade väntat sig..

PAPPAS SKAMBUD

Hej
Om den inte har några skador på lack o tank så får du 45.000 för den så
tar jag den omg. hör bara av dig så hämtar jag den omg för jag ska på semester med grabbarna till midsommar.

lasse

SVAR FRÅN SÄLJARE
Den är i jättefint skick! Nästan inga repor alls.
Jag har testat att köra lite offroad på en crossbana, det gick skitbra!
Blev bara en 15 - 20 vurpor, det var lite besvärliga stenar som framhjulet gled undan på, men himla fint grussprut!
Sen har jag förstås kört roadracing med den, där har kraschpuckarna väl tagit de största smällarna.
Men cykeln är komplett, jag har tejpat fast väskor, tankt och kåpa med silvertejp.
Silvertejp är ju helt suveränt! Vilket användningsområde!
Jag råkade backa över hojen med traktorn, det blev inga större repor. Det kan du bättra med lite färg.
45 000:- betalar inte ens skroten, det är ju ett jättebra bud!
Men det är lämpligast att du hämtar den i en container, grejerna sitter lite löst.

Hälsa grabbarna!

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Så var pappa igång och budade på motorcyklar igen då han gärna velat ha en ny...Jag känner min pappa ganska väl och vet att han ska pruta om något - gärna skambud :tungan Ibland får han inga svar tillbaka, ibland får han bara ett "släng-dig-i-väggen" eller "skit-ner-dig"-mejl tillbaka. Men denna gången fick han ett svar som han troligtvis inte hade väntat sig..

PAPPAS SKAMBUD

SVAR FRÅN SÄLJARE

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Go, säljarn Go!:yoparty

Snacka om att bli skiten på näsan,,:) har han mött sin överman där?

Annars var det ett bra svar tycker jag.

Att säljaren ens tar sig tiden att skriva ett sådant svar är fan stort.

Fantastiskt!! Måste spara den här tråden, kan vara bra som inspiration eller att copy-paste'a från när det blir dags för hojbyte och erbjudanden om antika utombordare o dyl. börjar trilla in... :tummenupp

OT: Är det fler än jag som vid hojförsäljning fått erbjudande om en Mondeo diesel kombi -97:a under renovering som inbyte...? :yoparty Jag fick det två gånger - på samma hoj..! :D

Var det inte din farsa som hade en gammal fin 6cyl cbx1000?

Hälsa honom i sådana fall att jag bjuder 6 lax på den (om den är felfri och repfri) :D

Edit: Själv var jag med om nån lirare som skulle köpa min gamla zzr600 för 10000 trots begärt pris 15000 (alla andra på blocket låg på 20) bara för att jag inte rengjort motorn med tandborste.... :D

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...