Panoramabild, R600 Anderstorp!

Förgöraren

Inte som Du!
Gick med
13 Jan 2004
Hoj
Senaste hoj; Blade-08 Förgöraren-edition
Gjorde en panoramabild över startkampen mellan #38 (Fredrik) och #53 (Anneli) på Anderstorp i våras!

"Machete don't text!"

Bifogat

• 38starts_web.jpg
    38starts_web.jpg
    230.5 KB · Visningar: 436
Ja men varför förstör du bilen med en ful fejk HDR?

Herregud, att du själv anser att det ser bra ut. :(
Lägg upp originalet istället...

Du får ursäkta men den där bilden ger mig inget alls.
Kul att du leker med bilderna men varken vy/vinkel uppbyggnad eller övrig teknik bakom bilden känns lååååångt ifrån optimal eller givande.

Du får tycka om bilden om DU vill. Jag gillar den inte!

Jag tycker idén att klistra ihop ett skeende snarare än en statisk vy, är lite smårolig. HDR som effekt vet jag inte vad det är eller, uppenbarligen, hur det ska användas. Berätta gärna mera eller delge era bästa länkar på ämnet!

Grymt! Har du fler bilder bilder???

Tjena, ska se om du hann fastna innan du testade skinnet ... det var på söndagen eller?

\m/

testade stället på 3e varvet på kvalet på söndagen. tog du bilder på lördagen med?

/A

Jag tycker idén att klistra ihop ett skeende snarare än en statisk vy, är lite smårolig. HDR som effekt vet jag inte vad det är eller, uppenbarligen, hur det ska användas. Berätta gärna mera eller delge era bästa länkar på ämnet!

Tjena, ska se om du hann fastna innan du testade skinnet ... det var på söndagen eller?

\m/

Det är inte panoramagrejjen som är dålig utan uppskärpningen/bevel&emboss-stilen bilden har.

Inge fel på panoramat, jag personligen gillade inte att samma hojar är med sjutton gånger på samma bild, inte heller den taffliga sk HDR effekten (sen om det var HDR du var ute efter eller inte har jag ingen aning om :) ).

Det här är HDR (somliga bra andra sämre).
http://www.google.se/images?q=HDR+i...esult_group&ct=title&resnum=1&ved=0CC0QsAQwAA

exempel på en bra(enl mig).
http://www.digitalcameratracker.com/wp-content/uploads/2007/04/photomatix-hdr.jpg

Wikipedia.
http://en.wikipedia.org/wiki/High_dynamic_range_imaging

Allt är ju som sagt en smaksak också. det man själv gillar i en bild kanske andra ratar helt.

*/ ?>
Nyheter
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

Back