Pannkakstorsdag på Vanadisvägen!

Tummen upp för Markus!

Gillar när folk vågar testa på nya saker och gillar ÄNNU mer när folk delar med sig av sina erfarenheter :tummenupp

De kallade det ett bröd, det var snarare våt Wettex som såg ut som pannkaka och smakade typ blöt sockerkaka med touch av våt hund aromat.

Okej, jag sluter mig till följande. Gustav gillar våtservetter. Markus ogillar Wettex. Själv tror jag att det går att äta, annars hade väl den där syltan på Vanadisvägen fått slå igen...

Jag är uppväxt på injera. Det är otroligt gott.

PÅ flygplanen i Etiopien serveras man injera. Min far hade med sig en brittisk gäst som förundrat tittade på den fint ihopvikta, svala och något fuktiga injeran han fått. Eftersom det var varmt och kvalmigt så vecklade han ut den och torkade sig i ansiktet med vad han trodde var en etiopisk våtservett.

:rofl :rofl

Det borde man gjort igår:
Ursäkta Fru Mandela, har du en våtservett till? Det är linser på den här.

Okej, jag sluter mig till följande. Gustav gillar våtservetter. Markus ogillar Wettex. Själv tror jag att det går att äta, annars hade väl den där syltan på Vanadisvägen fått slå igen...
Brödet heter Injera och är ett surdegsbröd gjort på teff om jag inte minns fel. Teff är ett speciellt sädesslag.

:rofl :rofl

Det borde man gjort igår:
Ursäkta Fru Mandela, har du en våtservett till? Det är linser på den här.
Mandela är knappast ett vanligt namn i Etiopien.. :)

Last edited:
Kall blöt pannkaka med växt- och djurdelar har vi i Sverige också ju, lunchlåda med fläskpannkaka och lingonsylt... :)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti