Pannkakstorsdag på Vanadisvägen!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Afrikansk, blöt, kall pannkaka: 225kr endast!

Om någon är sugen på en exotisk matupplevelse istället för en vanlig tråkig svensk töntpannkaka för några kronor så kan jag "varmt" rekommendera den etiopiska restaurangen Abyssinia på Vanadsivägen. Obs, detta är kul för er som kommer utifrån landet också och vill testa något som "tyvärr" förmodligen inte finns i Arvika eller Bua.

Måltiden består av en kall och blöt pannkaka med några matskedar av respektive ingrediens på:
  • grön lins
  • röd lins
  • spenat
  • djurdelar

Extra exotiskt är det att man "ska" äta med händerna. När man vägrar så får man bestick men märker att de behövs inte/är inkompatibla med korgen med djur och vete i - så man får äta den kalla och blöta pannkakan med djur på för hand, så att händerna täcks av djursaft och pannkakssvett tills fingrarna klibbar ihop.

Som tur är finns det en toalett med rinnande varmt vatten på i denna inrättning, där fick man bort den värsta glasyren.

abyssinia1.gif

Och priset, ytterst tilltalande! Endast 225kr för den blöta pannkakan och en afrikansk öl till!

Pannkakstorsdag rulez!!!!!!!!!!!!11111111 :yoparty

Töntpannkaka med drottningsylt. :fakta

Tack för den, nu ska jag börja kalla det för töntpannkaka. :lol

Då har du missat julbordet med exotisk dans! Fan vad fint det är.

Snackar du nu om det där creperiet som ligger där...? Eller var det kanske ett fondueställe?

Svensk som du är så åt du väl upp allt utan att knorra?
För egen del skickade jag ut en bulle på cafét där jag satt och jobbade idag. Det var för lite vaniljkräm i den. Fick en ny med mer :banana

Varför i helvetet går mackan till sådana restauranger?

Kulturberikning?

Vill jag bli rånad av Etiopier så sätter jag mig på en tunnelbanestation och knappar på en iPhone.

Då har du missat julbordet med exotisk dans! Fan vad fint det är.

AHAHAHA. Var med om precis det där på Cave du Roi i Huvudsta för några år sedan. Shit vilken pärs. Vi var dom enda i restaurangen. Kändes som man blivit förflyttad direkt till Kazakstan. Med Borat och allt!

Vill jag bli rånad av Etiopier så sätter jag mig på en tunnelbanestation och knappar på en iPhone.

Åfan. Har ni T-bana i Umeå? Utvecklingen går framåt.
Har ni fått rulltrappor också?

Last edited:

Kulturberikning?

Jag är, tro det eller ej, hyfsat öppen för nya intryck (inom rimliga gränser). Om afrikaner öppnar restaurang så testar jag gärna, kalla det berikning om du vill. Faktum är att invandrarkäk är bra faktiskt!

Dessutom tror jag etiopier är ganska få i Sverige så att bli rånad av en sådan är nog risknivå: låg.

Åfan. Har ni T-bana i Umeå? Utvecklingen går framåt.
Har ni fått rulltrappor också?

Näe, men så har vi inte Etiopiska pannkaksrestauranger heller.

Jag anspelade på ett tidigare rån i i tunnelbanan som varit uppe i media då en hord Etiopier snodde en iPhone.

Fast ironin gick visst förlorad.

Näe, men så har vi inte Etiopiska pannkaksrestauranger heller.

Jag anspelade på ett tidigare rån i i tunnelbanan som varit uppe i media då en hord Etiopier snodde en iPhone.

Fast ironin gick visst förlorad.

En "hord" :rofl :rofl

Har missat tråden om etiopierna, så ledsen om jag pajjade din ironi...

Ursäkta, har lite svårt att se, men det som är vikt i fyrkanter på sidorna, är det en servett eller en del av maten?

ironin gick förlorad? jag tror den är där ---> "Har ni fått rulltrappor också?"
:tungan ;)

amerikansk pannakaka är nog kanske kanske kanske godare, men absolut inte nyttare... och inte särskilt god :(

"Svenska" töntpannkakor däremot (med hallonsylt och/eller socker och/eller gammaldags vaniljglass) :yoparty

Markus: kanske bäst att hålla sig till McDonalds!? Där vet du ju vad du får och hur man äter det.... visserligen med händerna men ändå :tungan

hur fungerar en Markus i köket föresten?

Kulturberikning?

Bwahahaha! Dagens garv hahaha :rofl :rofl

Snackar du nu om det där creperiet som ligger där...? Eller var det kanske ett fondueställe?

Svensk som du är så åt du väl upp allt utan att knorra?
För egen del skickade jag ut en bulle på cafét där jag satt och jobbade idag. Det var för lite vaniljkräm i den. Fick en ny med mer :banana

E du invandrare?:va

Jag är uppväxt på injera. Det är otroligt gott.

PÅ flygplanen i Etiopien serveras man injera. Min far hade med sig en brittisk gäst som förundrat tittade på den fint ihopvikta, svala och något fuktiga injeran han fått. Eftersom det var varmt och kvalmigt så vecklade han ut den och torkade sig i ansiktet med vad han trodde var en etiopisk våtservett.

Last edited:
hur fungerar en Markus i köket föresten?

Ärligt:
Jag är grym i köket, kanske den bästa jag sett.

On topic:
jag berättade på jobbet att jag åt etipoiskt käk, fick direkt frågna om jag åt en Wettex. Det är en minst lika bra beskrivning som "kall och blöt pannkaka".

Nä, men jag är en jobbig kund :)

Det kunde man inte tro med hänsyn till din uppfattning att svenskar inte klagar på restaurang, utan äter upp allt utan att knorra. Säker på att det inte finns en skvätt tattarblod i dig??:tungan

PÅ flygplanen i Etiopien serveras man injera. Min far hade med sig en brittisk gäst som förundrat tittade på den fint ihopvikta, svala och något fuktiga injeran han fått. Eftersom det var varmt och kvalmigt så vecklade han ut den och torkade sig i ansiktet med vad han trodde var en etiopisk våtservett.

jag berättade på jobbet att jag åt etipoiskt käk, fick direkt frågna om jag åt en Wettex. Det är en minst lika bra beskrivning som "kall och blöt pannkaka".

Etiopisk våtservett. Wettex. Vad tusan är detta egentligen??

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...