paniken kryper närmre =O

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
nån mer en jag som börjar få panik fast de e långt tills sommarn?

sitter här sjuk o vill ti garaget..håller ju på o bygger en fighter o de känns som att de e massvis kvar o göra :näsblod
bakramen ska snyggas upp o alla smådetaljer som blinkers lysen eldragn mm..
varför skulle jag bygga en egen bakram..kunde jag inte kört med orginalarslet :huvet

sen står hoj nummer 2 o väntar på kärlek..står med blinkers stora som hus o regskyltshållare som ingen skådat nåt likn.
måste plockas bort o byta blinkers..var tvungen o ha dom stora e märkta då den reggades..

sen på toppen av isberget så var de nå skramel i motorn som måste ses över,, antar att de är ventilerna men de kan även vara kamkedja el likn..hmmm undra om de sitter nån manuell sträckare,,tveksamt. :rolleyes:
hade vart enkelt om de vart de :)
nepp, man får plocka isär skiten men ska jag göra klart fightern först..
jaja den är ju encylli så de ska inte va nå probs.

tänk om jag står med 2 nerplockade hojar i vår :näsblod
nu känner jag hetsen igen, ska nog låsa in mig garaget i helgen, men vad ska jag börja med,, när jag börja tänka så i garaget sitter man mest på en stol i ett par timmar o funderar. snackar lite med garagegrannar,, opps, där försvann 3 timmar :huvet
sen får man mer ångest..
fast jag e ganska säker på att det kommer sluta bra.. lite panikmeck på slutet dör ingen av..

Nån som känner igen sig? :rolleyes:

Känner igen mig mycket väl. Det kommer sluta med att du gör allt sista helgen. :tummenupp

För mig är det värre iår då jag är utomlands fram till våren och hojen behöver vissa nya växeldrev, ny kolv och vipparmsrullar samt en spricka i bakramen som måste svetsas. :yoparty

ozeo skrev:
2648243 nån mer en jag som börjar få panik fast de e långt tills sommarn?

sitter här sjuk o vill ti garaget..håller ju på o bygger en fighter o de känns som att de e massvis kvar o göra :näsblod

Du får väl masa dig iväg till garaget istället för att surfa på sporthoj,eller sitter du med 40graders feber?.Tänk på mig då som har två driftsäkra Husabergare i garaget och inget att meka med för tillfället:näsblod

Busaberg skrev:
2648588 Du får väl masa dig iväg till garaget istället för att surfa på sporthoj,eller sitter du med 40graders feber?.Tänk på mig då som har två driftsäkra Husabergare i garaget och inget att meka med för tillfället:näsblod
:skrämd 2 huser som funkar i garaget?
e dom nya :rolleyes:

ut o polera dom :7peta

Ozeo.
Börja med caferäsern. Lite jobb för att försäkra dig om att du har en hoj att köra med till sommaren.
Skulle det visa sig vara något större problem (skramlet) så har du lång tid på dig att fixa det. Kommer bli stressigt om du upptäcker en sådan sak 15 Maj... :tungan

Själv ser jag till att bara en hoj mekas med åt gången...
(yeah, I wish... :lol )

Skönt att det finns andra som känner som jag gör!!!
Känner igen mig, se min byggtråd om ni vill veta vad som väntar.
Värst är väl ändå att med nuvarande väder skulle det gå att köra just nu, min hoj är isärplockad och kan inte köras med. Det suger....
Det får bli tokmek senare under några dygn. :näsblod

mickelin skrev:
2648595 Skönt att det finns andra som känner som jag gör!!!
Känner igen mig, se min byggtråd om ni vill veta vad som väntar.
Värst är väl ändå att med nuvarande väder skulle det gå att köra just nu, min hoj är isärplockad och kan inte köras med. Det suger....
Det får bli tokmek senare under några dygn. :näsblod
har inte ens nämt min valiant som behöver nytt framhjulslager o nya bromsar fram..
undra hur mycket pengar man skulle tjäna om man helt slutar med allt byggande och fixande...:va
neeeee! de kan man ju inte sluta med...
vad ska man då göra..spara pengar till ett hus :rolleyes:

Och jag bara väntar på vintern så jag får sluta köra och bygga om bakdelen på ER-6:an. Som det ser ut nu kommer det att dröja, det är ju utmärkt hojväder fortfarande, åker dagligen ännu. Idag var det till och med torrt på vägarna när jag åkte hem från jobbet.

ozeo skrev:
2648601 har inte ens nämt min valiant som behöver nytt framhjulslager o nya bromsar fram..
undra hur mycket pengar man skulle tjäna om man helt slutar med allt byggande och fixande...:va
neeeee! de kan man ju inte sluta med...
vad ska man då göra..spara pengar till ett hus :rolleyes:

Vad sägs om att du lägger pengarna i en pengabinge, precis som Farbror Joakim!

Eller, neeee! :yoparty

jag har inte ens släpat in hojen i mekvrån ännu, börjar bli stressad för den skall vara fully functional v.15 nästa år pga projektarbete i skolan:gnissla

Jag saknar sommaren, men inte att köra gathoj. Jag har kanske blivit sjuk? Iofs vill jag rycka runt crossen på bana i 20 graders värme och kvällssol sen hem och klippa ett sexpack mariestad till en grillad fläskfilé. Det saknar jag.

Själv så körde man ju hoj idag.. :rolleyes:

På kolsvarta eftermiddagen i hällande ösregn och stormvindar.

Nej, jag kör fortfarande, :tummenupp

Skinnstället fick sig en duvning med fiskarsmorning igår. :D

Jag var inte alls stressad innan jag läste detta inlägg.

Tack så jävla mycket! :D

Ta det lugnt, visst kan man köra hoj i Mars, men det är kallt och inte kul för fem öre. Du har på dig till April, det är nästan 5 månader.

Chill out, dude!

ozeo skrev:
2648243 nån mer en jag som börjar få panik fast de e långt tills sommarn?

bakramen ska snyggas upp o alla smådetaljer som blinkers lysen eldragn mm..
varför skulle jag bygga en egen bakram..kunde jag inte kört med orginalarslet :huvet

sen står hoj nummer 2 o väntar på kärlek..står med blinkers stora som hus o regskyltshållare som ingen skådat nåt likn.
måste plockas bort o byta blinkers..var tvungen o ha dom stora e märkta då den reggades..

sen på toppen av isberget så var de nå skramel i motorn som måste ses över,, antar att de är ventilerna men de kan även vara kamkedja el likn..hmmm undra om de sitter nån manuell sträckare,,tveksamt. :rolleyes:
hade vart enkelt om de vart de :)
nepp, man får plocka isär skiten men ska jag göra klart fightern först..
jaja den är ju encylli så de ska inte va nå probs.

tänk om jag står med 2 nerplockade hojar i vår :näsblod
nu känner jag hetsen igen, ska nog låsa in mig garaget i helgen, men vad ska jag börja med,, när jag börja tänka så i garaget sitter man mest på en stol i ett par timmar o funderar. snackar lite med garagegrannar,, opps, där försvann 3 timmar :huvet
sen får man mer ångest..
fast jag e ganska säker på att det kommer sluta bra.. lite panikmeck på slutet dör ingen av..

skönt att man snart är klar med sin egen:tuttar . väntar bara på lite (styling) prylar från s-racing :) . men men det finns alltid någon ting och göra på en
hoj :tummenupp

lycka till med streetfighten, ska bli intressant och ta sig en närmare titt på den och DR800 din till sommaren :tummenupp

Hagster skrev:
2648933 Jag saknar sommaren, men inte att köra gathoj. Jag har kanske blivit sjuk? Iofs vill jag rycka runt crossen på bana i 20 graders värme och kvällssol sen hem och klippa ett sexpack mariestad till en grillad fläskfilé. Det saknar jag.
nu känner jag både tidspress o längtan..skum känsla :D

<micke> skrev:
2648973 Jag var inte alls stressad innan jag läste detta inlägg.

Tack så jävla mycket! :D

Ta det lugnt, visst kan man köra hoj i Mars, men det är kallt och inte kul för fem öre. Du har på dig till April, det är nästan 5 månader.

Chill out, dude!

jo jag har räkna med ända till april o en bit in i maj ev. :näsblod

driverinblack skrev:
2649011 skönt att man snart är klar med sin egen:tuttar . väntar bara på lite (styling) prylar från s-racing :) . men men det finns alltid någon ting och göra på en
hoj :tummenupp

lycka till med streetfighten, ska bli intressant och ta sig en närmare titt på den och DR800 din till sommaren :tummenupp

ja nån lär du säkert se..
hur blir de o köra med dom "stora" grabbarna i sommar då? :) körde väl ingen tung i sommras el?

Last edited:
ja nån lär du säkert se..
hur blir de o köra med dom "stora" grabbarna i sommar då? :) körde väl ingen tung i sommras el?[/QUOTE]

det kommer bli skit kul, det stämmer jag körde en honda nsr:D.

nu kommer jag äntligen att hänga med i samma tempo som ni körde i sommras. fy fan trodde flera gånger att mitt huvud skulle få byta plats med kolven:D

ska fan göra mitt första riktiga knäskrap i sommar ochså ;) jag testa ju puckarna en gång i sommras och då va jag på god väg att bli överkörd av en långtradare någon dm i från.:tummenupp

Jag har vinterångest för första gången i livet, brukar alltid älska vintern men nu har jag en RR-hoj som står inträngd hos en jobbarkompis och det rycker i licenstarmen. Väntar på garage som hyresvärden aldrig kan få tummen ur och ge mig tillgång till. Min Ducati står i min ingång, precis vid lägenhetsdörren och den ser ledsamt på mig varje gång jag går förbi. Håller just nu på att planera min första fjällvandring också. När då? Jo, till sommaren... Fer feck sake, hur ska jag komma över detta? Tur att de visar hockey på tv, annars hade jag väl kreverat...

Back