PANIK! Kontroll av kardan mm.

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
HYM 1100S
Uppkörning imorrn, behöver hjälp! Kontroll av kardan mm.

Ska köra upp imorrn (så nu när alla vet det känner jag ingen press alls, hehe).
Har hämtat hojjen nu på kvällen och övat lite. Nu är det som så, den har kardandrivning och singel swing, hur gör man en kontroll på kardan? Bara kolla så damasken är hel och att det inte läcker olja? Hur kollar jag så den spårar när det bara är enkelswing? På körskolan lärde jag mig att man kollar på markeringarna på båda sidor om swingen, men det blir svårt när det bara finns en.

Hoppas på snabba svar, nu ska jag gå och lägga mig.

Last edited:
Kardanen är underhållsfri - kolla bara att det inte glappar dvs som om det vore en vanlig sving.

Hjulet är fullständigt fixerat så det kan inte bli fel (inga justeringar alls)

Är damasken skadad så ser man ju det men det är inget som påverkar trafiksäkerheten - skulle den va risig så kolla inte så noga :)

Tecken på oljeläckage (från växelhuset i navet) bör man torka upp innan uppkörning fast skulle han se lite brunt och undra så säger du bara att du spillde när du bytte hypoidolja och den är svår att torka bort... påminner lite om sirap...

Lycka till

Last edited:
UltraMarine skrev:
Kardanen är underhållsfri - kolla bara att det inte glappar dvs som om det vore en vanlig sving.

Hjulet är fullständigt fixerat så det kan inte bli fel (inga justeringar alls)

Är damasken skadad så ser man ju det men det är inget som påverkar trafiksäkerheten - skulle den va risig så kolla inte så noga :)

Tecken på oljeläckage (från växelhuset i navet) bör man torka upp innan uppkörning fast skulle han se lite brunt och undra så säger du bara att du spillde när du bytte hypoidolja och den är svår att torka bort... påminner lite om sirap...

Lycka till

TACK! Det är en sprillans ny BMW (hyrd) så det är inget slitage eller nått trasigt alls :)

Fan att det ska regna idag :(

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck