PANIK! Insugsventiler CBR600F-97

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Hej!

Är i behov av nya insugsventiler (samtliga, 8st.) till min CBR600F årsmodell 1997.

Enl. uppgift finns endast original vilket inte spelar mig någon roll som har artikelnr. 14711-MAL-600 (1st). Det tar totalt sålts 1,5 uppsättningar sådana i Sverige sedan 1997 därav kräver Honda japan 1,5-2 månaders leveranstid.

Jag använder hojen till mc-utbildningar (SMC) och säsongen är i full gång. Skall köra 2dgr på Kinnekulle nästa tisdag & onsdag därefter 2 dagar på Knutstorp fredag & lördag och jag bara MÅSTE ha tag i nya ventiler. Nuvarande ventiler har shimsats om flera gånger och tunnaste shimset används på flera ventiler.

Om någon av er har en aning om var jag kan försöka vänligen hör av er.

Har någon 1st. eller 3st. liggandes är det också bättre än inga. Till slut kanske jag får ihop 8st. och kan sätta ihop skiten! :D

Vänligen slå en signal om ni har tips (0708-837943) eller maila till niklas.ostergren@pullmax.se

Mvh!
// Niklas

Är det där en sån är grejj man måste ha nytt? Hittade en cbr600f på falu bildemontering för ett par månader sedan, kanske något man kan plocka därifrån?

(Annars kan du kanske kolla zsf-motorrad.de om det är något dom kan fixa fram snabbare)

Är det där en sån är grejj man måste ha nytt? Hittade en cbr600f på falu bildemontering för ett par månader sedan, kanske något man kan plocka därifrån?

(Annars kan du kanske kolla zsf-motorrad.de om det är något dom kan fixa fram snabbare)

Nej, beg. funkar också! Gäller bara att hitta nått. Har en komplett motor i Gbg för 6000kr när nya ventiler kostar 218kr + moms = 2180kr inkl. moms. Säg att man får tag i dem då kan ju oerhört snabb lev. vara värt en del så en prislapp på 3000kr är väl ok men 6000kr för beg. är lite väl mycket!

Skall kolla med Falu Bildemo, tack för tipset!

Mvh!
// Niklas

Tack för tipset! Har kollat, han har inget hemma, OM han (Erik) kan få tag på så pratar vi som snabbast lev. på en dryg vecka. Jag skulle behöva ännu snabbare!

Skall dock ge han uppg. (han var osäker på vilka vent. som passar) så får vi se vad han kan göra! Tack för tipset!

Mvh!
// Niklas

Last edited:
jag har en komplett topp med ventiler och allt .
ring mig isf. 0708-273773

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck