Idag blev det bråttom hem från jobbet när solen sken och man hade en hoj i garaget som bara ville ut. Dock så var den avställd och oförsäkrad men det är ju snabbt fixat som bärplockaren sa. Ringde först Länsförsäkringar och då skulle typ en halv/halv hamna på typ 8000:- men den kunde jag inte få direkt för dom var tvungna att diskutera det med någon tomte om riskbedömning osv. Så ringde jag Folksam istället och där visste jag att en halv/halv skulle ligga på typ 6500:- men blev glatt överaskad för den kostade typ 4700:- (eller nåt i den stilen, jag bara tog den.)
Sen var det bara till att ställa på den och det gick som smort förutom att skrivaren strejkade ett par ggr innan jag fick ut mitt påställnings bevis. Sprang ut i garaget, skruvade dit sadeln (underhållsladdat), pumpade lite i däcken för att sen springa in igen och klä på sig och sen springa ut igen och wrrooommm!!
Årets första runda!!
Sen var det bara till att ställa på den och det gick som smort förutom att skrivaren strejkade ett par ggr innan jag fick ut mitt påställnings bevis. Sprang ut i garaget, skruvade dit sadeln (underhållsladdat), pumpade lite i däcken för att sen springa in igen och klä på sig och sen springa ut igen och wrrooommm!!
Årets första runda!!