PANIK!! Främre bromsok till GSXR 1100 -91

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Ska besiktiga hojen snart och upptäckte att det var "gängsallad" i fästhålen. Någon som har ok liggandes?

fazerfun skrev:
2184024 Ska besiktiga hojen snart och upptäckte att det var "gängsallad" i fästhålen. Någon som har ok liggandes?
Vilken sida?
90mm mellan fästhålen?
Har ett höger Nissin 4kolvs

Last edited:
Om ett "grönt hus söder om stan" är i närheten av Hedesunda kan jag montera Helicoil åt dig på 5 minuter för en 100-lapp. Alla MC-firmor som gör service lär ha gängfix för M10x1.25

GixxerMike skrev:
2184043 Vilken sida?
90mm mellan fästhålen?
Har ett höger Nissin 4kolvs

Båda.
Vet ej avståndet, måste kolla.

andersbrink skrev:
2184066 Om ett "grönt hus söder om stan" är i närheten av Hedesunda kan jag montera Helicoil åt dig på 5 minuter för en 100-lapp. Alla MC-firmor som gör service lär ha gängfix för M10x1.25

är inte allt i närheten av Hedesunda.... :hihi bor undanför hufvidstaden dessvärre. Det är så jävla surt...iofs svårt att kolla kanske när man köper hojen men inget jag hade räknat med, med tanke på hur fin hojen är annars. Men här har tydligen någon hobbymek varit framme och varit kreativ....har jagat ok på några skrotar men det lägsta pris jag fått är 2400 sek paret.... :eek: Hojen står på verkstad fn och meken skulle försöka fixa gängor men medgav att det kändes som en tillfällig lösning = nya ok. Alternativet var att borra genom och sätta en låsmutter på baksidan så grejorna iaf sitter fast.

GSRecycle skrev:
2184578 Tillfällig besiktningslösning, längre skruva m mutter

vi fick tag i nästan helt oanvända ok. 800 kr paret.

una problema!

ta till lite längre skruv o sätt en mutter ytterst,funkar skitbra!! :)
o lås dom med lite gäng
låsning!!!

Last edited:
Kawwa skrev:
2185550 Annars så kan jag lägga in helicoil åt dig, bor ca 2,5 mil söder om stan i ett gult hus!

tja kanske vore något...verkstan ringde imorse och killen med oken har inte hört av sig (såklart... :rolleyes: ) så någon besiktning blev det inte idag :(

Alltså, vad är det här Helicoil egentligen?

fazerfun skrev:
2186224 tja kanske vore något...verkstan ringde imorse och killen med oken har inte hört av sig (såklart... :rolleyes: ) så någon besiktning blev det inte idag :(

En ny gänga av metall som ersätter den gamla gängan så man får samma gängstigning som tidigare.

fazerfun skrev:
2184024 Ska besiktiga hojen snart och upptäckte att det var "gängsallad" i fästhålen. Någon som har ok liggandes?

Jag satte dit HK-gänga på båda mina ok. Funkar bra men fick byta skruvar då det är andra gängor!.

Lycka till!

fazerfun skrev:
2186224 tja kanske vore något...verkstan ringde imorse och killen med oken har inte hört av sig (såklart... :rolleyes: ) så någon besiktning blev det inte idag :(

Seså, var inte blyg nu. Jag skall till Trånkan ikväll ifall du bor i närheten annars så bor jag mot Södertälje till om du vill ha lite Helicoil.

Kawwa skrev:
2187012 Seså, var inte blyg nu. Jag skall till Trånkan ikväll ifall du bor i närheten annars så bor jag mot Södertälje till om du vill ha lite Helicoil.

man tackar för erbjudandet..bor i Segeltorp så det är rätt nära. Verka gå troll i detta..meken ringde ikväll och sa att "nä, det blir inga ok. De passade inte" Har servat hojen för 7000 men nu vill de nog bli av med mig...de har verkligen försökt hitta en bra lösning men gått bet. Så det är en tillfällig lösning eller Helicoil som verkar gälla. Några nya ok blir det inte i år, iaf inte för 2500 spänn

fazerfun skrev:
2188249 man tackar för erbjudandet..bor i Segeltorp så det är rätt nära. Verka gå troll i detta..meken ringde ikväll och sa att "nä, det blir inga ok. De passade inte" Har servat hojen för 7000 men nu vill de nog bli av med mig...de har verkligen försökt hitta en bra lösning men gått bet. Så det är en tillfällig lösning eller Helicoil som verkar gälla. Några nya ok blir det inte i år, iaf inte för 2500 spänn

Helicoil är ingen tillfällig lösning. De insatsgängorna är tom starkare än "orginal" gängorna.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg