PANIK! Det smälter ute och hojjen ser ut så här!

Kamikaze kid skrev:
Började redan i Oktober men det är inte klart för det!!!

Skulle inte du lägga upp bilder på din hoj eller det var inte värt det för att den låg i delar? Jag ville ju se.....

Du har ju trots allt "min" framgaffel :tungan

Vi verkar vara ett gäng här inne som mest mekar med den bra hojen och kör på en annan ful hoj. Och samtidigt bara skjuter in pengar i den cykeln som rullar 200mil per år. Dyr hobby eller vad säger man.

Fast nu ska jag nog lugna mej ett par år och köra i stället för att meka, efter det så ska jag ju självklart tillbaka till träsket.

sporTlovEr skrev:
Vad gjorde du hela vintern :confused: våren tar alla med förvåning verkar det som....

Det är mycket små saker som tar sån tid när man inte har tillgång till svarv och fräs själv. Bara trixandet med att få dit en gammal hastighetsmätardrivning på en nyare Suzukigaffel som har 25 mm axel kan strula, blev att tillverka en ny axel inkl. den lösa gängan i gaffelbenet, plus att man ville ha den i titan vilket visade sig bli strul oxo, slutade med att det blev en i stål, sen visade sig att drivning var för bred för att hjulet skulle sitta centrerat, styrstoppen stämde inte,mm som sagt, mycket små strul blir det. Att man aldrig lär sig att "Det är ju bara"....inte stämmer! :rolleyes:

Hej hopp.. fick ihop min GPZ som jag köpte i höstas, (grisen i säcken) motor renov under vintern..) körde ca 2km sedan var höger benet fulllt med olja!.. Bara o börja om från början igen.. JA VILL ÅKA... :mad:

väntar jag också, kraschade ju med cykeln i feb får nya kåpor i dag och med tur lite delar nu i veckan.... men så har jag körförbud på torsdag så det är inte så kul nu... + att jag har haft 20 grader i solen i dag:(

Börjar nog gråta snart

He he,, vadå började 2003. Du har ju för tusan skruvat på den hojen sen förra seklet eller nått. :hihi

Själv gjorde ja av med lite mer dollars förra veckan då ja satte Mountain Caten i en aggresiv fjällbjörk.

Hojen ska få lite olja i sig o en ny framtoffla, lack av underkåpor samt framskärm. Dom har blivit blästrad av grussprut genom åren.

Christian

Man kanske skulle passa på o turbokonvertera?

Bifogat

• PICT0868_resize.JPG
    PICT0868_resize.JPG
    141.5 KB · Visningar: 111
USCH! Efter en mängd bedrövelser o problem så är moroten klar iaf. nu ska den i o på med dom nylackade kläderna så ska det väl bli en SEN premiär på gamle trotjänaren.

Frxtn, nån som har en vänster sidokåpa passande GSX-R 1000 '01 så är jag spekulant, bara den är hel, skrapad eller sånt spelar ingen roll.

Bifogat

• morot.jpg
    morot.jpg
    60.6 KB · Visningar: 97
  • hoj.jpg
    hoj.jpg
    113.7 KB · Visningar: 132
Jahaja.. Same shit as me then... Min VF står också i delar. :huvet Bytte kamkedjesträckare på den och upptäckte att ett oljerör hade gått utav, :4skrika men det satt ihop så det kom fram olja till kammarna i alla fall.... Phue.. Annars så hade det väl blivit kamras..

Hhahahahah, du är dig lik!!

Hetsmek in till dagen före västerås eller Gävleopen, tihihihi

Vad hände med den med RF900a kåpan ifram, den var vit å inte klart ungefär för 200år sedan då jag hälsade på sist :)

Wibbe skrev:
USCH! Efter en mängd bedrövelser o problem så är moroten klar iaf. nu ska den i o på med dom nylackade kläderna så ska det väl bli en SEN premiär på gamle trotjänaren.

Frxtn, nån som har en vänster sidokåpa passande GSX-R 1000 '01 så är jag spekulant, bara den är hel, skrapad eller sånt spelar ingen roll.

Heda skrev:
Hhahahahah, du är dig lik!!

Hetsmek in till dagen före västerås eller Gävleopen, tihihihi

Vad hände med den med RF900a kåpan ifram, den var vit å inte klart ungefär för 200år sedan då jag hälsade på sist :)

RF900'a kåpan sitter på den renodlade dragbiken, som skymtar lite längst ner i bild. Men dryg o dum i huvet som man är så ska man ju skruva med allt på en gång, så den har blivit lite modifierad igen oxo, typ ny ram o sving...men det får bli ett litet uppehåll på den nu, måste in med mera deg i kassan (läs: Ny turbo o lite roliga saker). :rolleyes:

Nu är det nära, ett par svetsloppor till en ny baklamps/nr.plåt/blinkershållare och ett par soppa anslutningar så är det dax för inkörning o provning.

Bifogat

• PICT1141_resize.JPG
    PICT1141_resize.JPG
    124.9 KB · Visningar: 84
Nyheter
Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN