Jag tog ett överilat beslut och ringde och snackade med verkstan innan jag läste detta.
Blev ett paket med O-ring kedja, bakdrev med vanlig kuggstorlek och ett framdrev med 14kugg istället för 15kugg.
Det blev så eftersom dom inte kunde beställa ett bakdrev som var större. Det ska inte låta mer påstår han.
Har även mailat lite med en kille som har en monster 600 och har drevat ner ett kugg fram. Han tycker den blir bra mycket bättre än orginal, så det får bli så.
Det viktigaste för mig just nu är att hojen blir körbar igen för nu har jag sån abstinens så det e helt sjukt.
Pris på kalaset blev 1700 i material +300 i arbete.
Fan vad det är dyrt att ha hoj när man inte kan meka ihop enkla saker själv pga att man saknar riktigt bra verktyg och depåstöd.
Det är ju nästan värt att köpa det.
Edit: på touringbutiken hittade jag inte något bakdrev.
Edit2: Addemoto.se ca 1500 med kedjelås och expeditionsavgift.
Edit3: Från bikeshop.se; "Högkvalitaivt drivpaketskit ..." drivpaket-skit
Blev ett paket med O-ring kedja, bakdrev med vanlig kuggstorlek och ett framdrev med 14kugg istället för 15kugg.
Det blev så eftersom dom inte kunde beställa ett bakdrev som var större. Det ska inte låta mer påstår han.
Har även mailat lite med en kille som har en monster 600 och har drevat ner ett kugg fram. Han tycker den blir bra mycket bättre än orginal, så det får bli så.
Det viktigaste för mig just nu är att hojen blir körbar igen för nu har jag sån abstinens så det e helt sjukt.
Pris på kalaset blev 1700 i material +300 i arbete.
Fan vad det är dyrt att ha hoj när man inte kan meka ihop enkla saker själv pga att man saknar riktigt bra verktyg och depåstöd.
Det är ju nästan värt att köpa det.
Edit: på touringbutiken hittade jag inte något bakdrev.
Edit2: Addemoto.se ca 1500 med kedjelås och expeditionsavgift.
Edit3: Från bikeshop.se; "Högkvalitaivt drivpaketskit ..." drivpaket-skit

Last edited: