Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nääää det kan inte stämma, så får man ju inte göra
Enligt ryktet så monterade de en fast mätutrustning en gång inför en Ducce-klubbs körning. Någon kreativ människa stoppade en strumpa i utrustningen - men den lösningen var visst inte så uppskattad![]()
Hmm, trodde det skulle sänka mkt mer. Nå¨t tips på hur jag kan få ner ljudnivån ytterligare, utan att byta till original?
Vet att förra året blev en person hemskickad som hade för högt ljud i sitt
slip-on![]()
Inte vad jag ville höra...
Ska köra på Knutstorp. Jaja, då är det bara att be till Gud, hålla igen, & köra på hög växel. Såja då va allt kul m. den bandagen borta![]()
Naja ett tätt nät med najtråd över sluthålet. Det minskar ljudet med ett antal dB.
Mycket fulmek här i tråden, varför är det så viktigt att bullra när man kör hoj? Om valet står mellan att stå i depå med ett fint slipon eller leka på banan med originalblås så fattar åtminstone inte jag varför man ens överväger sliponet? Har arrangerat ett antal bandagar, och varje gång är det några som inte fattar varför man har restriktioner på ljudet. Det är så enkelt att alla inte uppskattar buller! Om grannarna klagar så stängs banan. Stängs banan så får inte ens dom som klarar bullergränsen köra! Montera på original så slipper du problemet, arrangören slipper stoppa dej och banägaren kan fortsätta att hyra ut sin bana![]()
precis vad jag tänkte skriva. kan till och med räcka att göra ett korts med najtråd över slutröret. brukar göra så man klyver ljudet å sänker db nivån...
men vadå om fulmeket får tyst på skiten så borde det ju vara ok
ja eller ett ett nät och en slang klämma![]()
Försöker bara hjälpa en hojbroder.Mycket fulmek här i tråden, varför är det så viktigt att bullra när man kör hoj?
Mycket fulmek här i tråden, varför är det så viktigt att bullra när man kör hoj? Om valet står mellan att stå i depå med ett fint slipon eller leka på banan med originalblås så fattar åtminstone inte jag varför man ens överväger sliponet? Har arrangerat ett antal bandagar, och varje gång är det några som inte fattar varför man har restriktioner på ljudet. Det är så enkelt att alla inte uppskattar buller! Om grannarna klagar så stängs banan. Stängs banan så får inte ens dom som klarar bullergränsen köra! Montera på original så slipper du problemet, arrangören slipper stoppa dej och banägaren kan fortsätta att hyra ut sin bana![]()
Om du vet vart mätningen sker, Växla 3000 varv tidigare just där
det borde räcka![]()
Det som är så jävla sjukt, om folk flyttar i närheten av en motorbana så självklart kommer det låta från banan. Samma som männikskorna som byggt hus i närheten av Arlanda för 10 år sedan och nu klagar de på buller, vad fan kan de vänta sig? Arlanda har funnits ett bra tag längre än 10år. Man blir så trött på allt gnäll![]()
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|