Panik!! Blixtlåset på skinnstället gav med sig

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Lyckligtvis är det bara gylfen på byxan men så kan man ju inte åka omkring :) Någon som vet om man kan lämna det till en vanlig skräddare eller om det krävs specialgrejor?

Skomakare/skräddare/nyckelmongo-prylen i Kulan i Karlskoga bytte dragkedja på mitt skinn i tisdags på runt 4h så spring in till närmaste meklomänniska och fråga.

Dark_Messenger skrev:
2340991 Hört talas om "air-condition"? :hihi

Håller med om att det fläktar bra :) ..det är jag när jag kliver av det ser lite vulgo ut med paketet utanför....:tungan

emullo skrev:
2340994 AE-Tech söder om stan.. :tummenupp

Ok. Vad tar de? Är det sånt de tar på studs eller?

Last edited:
En vanlig skomakare kan fixa det, rekomenderar "min" skomakare nere i tbanan centralen, vasaplan tror jag adressen e! Han e kalas fixar allt!!

SKV skrev:
2341166 En vanlig skomakare kan fixa det, rekomenderar "min" skomakare nere i tbanan centralen, vasaplan tror jag adressen e! Han e kalas fixar allt!!
Inte skomakaren i stenungsund iaf (vid coop). Värre sopa får man leta länge efter. Gick ner med mitt ställ till han förra året, han säger att han ska fixa det, men han har mycket att göra nu så det tar en vecka. Jag tänker "fifan, har precis köpt min första hoj och är så körsugen att det gör ont".
Men iaf, ok säger jag, jag kommer tillbaks nästa vecka. På onsdagen veckan efter kilar jag ner till honom och han säger bara -Nä, det gick inte att laga, det är ju trippelsömmar och sånt konstigt. :3freak
Själv lagade jag det med ett par buntband.

gick till en skräddare/låssmed med mid Shoei stövel där dragkedjan pajat, gick på 250 spänn tror jag inkl. den nya dragkedjan.

fazerfun skrev:
2340983 Lyckligtvis är det bara gylfen på byxan men så kan man ju inte åka omkring :) Någon som vet om man kan lämna det till en vanlig skräddare eller om det krävs specialgrejor?

Jag var in till något som jag tror heter hockeyverkstan som på den tiden låg vid Gullmarsplan. Annars så en körsnär eller skräddare eller skomakare, långskott på tapetserare eller segelmakare.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back