Pang Boom Krasch!

  • Thread starter Thread starter Dark_Messenger
  • Start date Start date
Lyckades med samma konststycke på Mantorp för 3-4 år sen med dåvarande R1:an. Gatkåpor, lampor osv i fram vart pulveriserade...

När man först ser eländet vill man bara slänga/sälja av allt men det går att återställa det mesta. Kolla runt här, på blocket och ebay.de/.com/co.uk där finns massor med delar och är man bara lite seriös i mailen så skickar dom delar till sverige från t.ex USA utan gnäll. Försök kolla med folk som tävlar, där finns det mycket "gatdelar" som dom säljer för att finansiera tävlandet.

Delar med skrapmärken men som är hela/raka kan ganska lätt täckas med t.ex kolfiber/kevlar detaljer som finns i massor på ebay. Klart billigare än att köpa nytt och det kan bli ganska snyggt.

Här är en länk till en ny annons med alla "gatdelar" (kåpor, lampor osv) till din hoj: http://www.sporthoj.com/annonser/?id=5086 (OBS inte min annons, så jag är inte ute efter att sälja utan detta är bara ett exempel)

Där har du all kosmetika grejjad till ett ganska vettigt pris (iaf mindre än att köra med en helförsäkring). Ta itu med en del i taget så ser det snart mycket bättre ut.

Ge inte upp och lycka till!

/Stefan
 
dumpa hojen i sjön och säg att den e stulen.:arsele


Jag hoppas djupt och innerligt att Du skämtar... Det är bl.a. detta tänk som ger oss högre försäkringspremier, och även sämre sjöar eftersom folk som "dumpar" sällan tömmer ur olja/kylvätska/bromsolja/bensin ur hojen innan dumpningen... Trist inställning.


M.v.h.
 
Tråkigt att du klota. Tycekr du ska kolla in de olika alternativen till att fixa hojen, alltså fighter/kåpor. Fighter blir garanterat billigare om du inte är tvungen att ha det värsta.
 
Skickar över bilderna till dig ikväll Tomten, så får du själv välja vilka du vill lägga upp här..
 
Klotade själv för nån månad sen. Dock så klarade sig kåpor och sånt rätt bra. Knappt några repor. Det som gick sönder var följande:
vänster blinkers fram
Kopplingshandtaget
Vänster blinkers bak
Fotpinne vänster
Framgaffel (dämparna)
Framskärmen

Jag köpte allt från utlandet. Från USA och Tyskland. Sparade en hel del!
Komplett framgaffel med övre och understyrkrona 4000kr
Framskärm 400kr
Nya (snyggare) blinkers, kåpblinkers 150kr
Kopplingshandtag med kolfiber look 150kr
Fotpinnar (h och v) 350kr

http://www.ebay.com
http://www.ebay.de

Finns massor!
 
Jo visst vore det fränt men ekonomin klarar nog inte av mer än EN cykel för tillfället. Prioritering ett blir således en gatcykel.

Aj aj! fredrik! hoppas du får ihop det!! bygg en streetfighter! av hojen om det inte är för mycket jobb!! hörs!! :yoparty :yoparty :yoparty
 
Aj aj! fredrik! hoppas du får ihop det!! bygg en streetfighter! av hojen om det inte är för mycket jobb!! hörs!! :yoparty :yoparty :yoparty

Tjena gangster!
Har semester så jag har inte varit inne på SH på ett tag nu men tänkte väl uppdatera tråden med någon bild så fort jag har möjlighet.. Har du lust kan du komma förbi och titta på hojen. Bara slå en signal o kolla att jag är i Nyköping.
 
Tjena gangster!
Har semester så jag har inte varit inne på SH på ett tag nu men tänkte väl uppdatera tråden med någon bild så fort jag har möjlighet.. Har du lust kan du komma förbi och titta på hojen. Bara slå en signal o kolla att jag är i Nyköping.

okej!! semester o ingen mc fy satan!! usch du!! :huvet :huvet
 
Hej!

Jag klotade min blade rätt duktigt under lelleveckan och nu måste jag börja tänka på vad som ska bli av resterna. Vilka alternativ jag har så att säga.

Hojen i fråga är en mycket fin CBR1000RR -06:a som gått ca 1000 mil. Halvförsäkrad givetvis.. :)

Jag är öppen för alla idéer, både att lappa ihop resterna till något åkbart för mig själv eller att sälja bort som ett renoveringsobjekt, alternativt i delar. Hur gör jag mest pengar på det som finns kvar av hojen? Ge mig alla förslag och idéer ni kan komma på!

Och skicket på hojen??

*Kåporna = skrot överlag. Vissa smågrejor klarade sig.
*Motor/låda är troligtvis helt ok.
*Ram/chassie är troligtvis helt ok.
*Svingen är jag osäker på. Repad som fan..
*Gaffelben är förmodligen ok.
*Framfälg = skrot. Bak förmodligen ok.
*Kylarpaketet intakt. Något fäste har rykt men inga läckage.
*Avgassystem intakt. Ser helt oskadat ut och sitter fast ordentligt.
*Slipon helt intakt.
*Detaljer som reglage, handtag, fotpinnar, blinkers osv har i princip gått åt helvete hela rubbet..

Min största fundering nu är hur jag ska börja kolla upp skicket. Har plockat bort allt trasigt och löst så jag har cykeln "naken". Hur kollar jag upp att ramen och motorn är ok? Bör jag ta hem en proffsmek som får titta eller måste jag plocka ner ALLT och lämna iväg? Går det ens att se på ramen om den är ok eller måste den upp i nån slags riktbänk? Motorn? Svingen?

Finns det toleranser på en modern supersporthoj? Eller innebär minsta repa på exempelvis ramen att det bara är att skrota hojen?

Finns det någon kunnig person i Nyköpingstrakten får du jättegärna komma bort och titta lite. Kaffe och bulle utlovas! :gnissla

Just det. Allt är bra med mig. :)


Bygg en supercool fighter:yoparty
 
Kom på en viktig grej som du bör kolla om du ska försöka starta hojen!

Du nämnde att allt el-jox vid instrumenteringen hade gått åt skogen. På min CBR1000RR (-04) sitter "tilt switchen" (som stänger av soppapumpen när man vurpar/lägger hojen) där uppe, i princip mellan strålkastarna (under positionsljuset). Det är viktigt att den fungerar och sitter i rätt position (finns en pil på den som indikerar vilket håll som skall peka upp), annars går inte bränslepumpen igång.

Lycka till!
 
Hojen är såld nu. Jag tog den enkla utvägen och orkade inte renovera själv. Mot nästa objekt.. :)
DSC01329.JPG
DSC01331.JPG
DSC01332.JPG
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top