Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
valmers skrev:2563079Hur fan ska "kritikerna" kunna ha någon trovärdighet kvar överhuvudtaget, efter att ha hyllat Håkan Kräkström?
Har du hört Cardigans live? Den kritikerhyllade sångerskan träffar tamejfan inte en ton utanför studion.Zee skrev:2563344Kritiker überhupttaget ger jag inte mycket för. Det är så personligt vad man tycker om för musik.
Men bara för att man inte gillar musiken, t.ex. Hällström, så kan man inte tondövförklara musikerna bara för det. Jag gillar absolut inte inte Håkan H. men jag skulle aldrig påstå att grabben är tondöv. Han sjunger på sitt sätt och endel gillar det.
Ex. på en tondöv och falsk sjungade bystdrottning är ju det där klippet med Jordan. Cheeez.
Zee skrev:2563344Kritiker überhupttaget ger jag inte mycket för. Det är så personligt vad man tycker om för musik.
Zee skrev:2563344
Men bara för att man inte gillar musiken, t.ex. Hällström, så kan man inte tondövförklara musikerna bara för det.
Håller med, tänk och tyck själv, lyssna inte på kritiker.Zee skrev:2563344Men bara för att man inte gillar musiken, t.ex. Hällström, så kan man inte tondövförklara musikerna bara för det. Jag gillar absolut inte inte Håkan H. men jag skulle aldrig påstå att grabben är tondöv. Han sjunger på sitt sätt och endel gillar det.
Fast det viktiga är inte att det är toner som är 100% spot on hela tiden för att det ska vara bra musik. Celine Dion sjunger kanon liksom Maria Carey men deras musik är så trpkig att klockorna stannar. Musikens storhet ligger i så oerhärt mycket mer än att det är helt tonsäkert. Hellre småfalskt och med genuin känsla än tvärtom.Chris Ash skrev:2563831Tyvärr har den sk eliten lyckats få folk att tycka så och visst har du rätt i vad du säger, men jag vill påstå att en riktigt duktig kritiker är guld värd om man vill få hjälp att hitta rätt i musikdjungeln. Som klarar att hålla sig objektiv och saklig.
Tyvärr så cirkulerar det ett helt lass tondöva sångare därute,det är inte så ovanligt som man kan tro, Håkan är bara en i mängden.
Kolla på hur Enrique Iglesias låter i verkligheten, att justera pitchen kan man göra i vilken hemmastudio som helst idag.
Chris Ash skrev:2562938Jaha, alltså samma typ av "elit" som delar ut MTV Music Awards till de artister som skivbranschen betalar för? Eller samma typ av "elit" som sitter i idoljuryn?
För fan, använd era förbannade öron istället.

Chris Ash skrev:2563831
Kolla på hur Enrique Iglesias låter i verkligheten, att justera pitchen kan man göra i vilken hemmastudio som helst idag.
Gustav O skrev:2563880Fast det viktiga är inte att det är toner som är 100% spot on hela tiden för att det ska vara bra musik. Celine Dion sjunger kanon liksom Maria Carey men deras musik är så trpkig att klockorna stannar. Musikens storhet ligger i så oerhärt mycket mer än att det är helt tonsäkert. Hellre småfalskt och med genuin känsla än tvärtom.
Zee skrev:2564217Du har säkert rätt. Men live och en studioplatta är inte samma sak. Vi pratade om stuodiomaterial (vad jag förstod iaf). Att påstå att t.ex. Laleh är tondöv eller omusikalisk i sin CD är bara fel. Live vetifasiken hur hon låter. Och Hällströms plattor har jag (lyckligtvis) inte hört.
Kent låter skitbra på deras plattor men när jag hörde Kent på Roskilde'O3 (tror jag, Söndagen var det) lät det som katt-tortyr i en Samhall-lokal.
Däremot är the sounds faktiskt bra live =)valmers skrev:2563797Har du hört Cardigans live? Den kritikerhyllade sångerskan träffar tamejfan inte en ton utanför studion.
Chris Ash skrev:2564518
Det är fusk och jag hatar det. Sjunger eller spelar man fel i studion spelar man om till det blir rätt, alternativt behåller felet om det låter coolt.
Zee skrev:2564556Men det betyder ju inte att bandet är omusikaliskt, tondövt eller uselt.
Markus skrev:2564796Det här är som ett debattprogram på svt, alla bråkar fast de är överens.
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |