Pandemi

swineflu.jpg

Kaffet är klart när du kommer!

Jo, närheten till "kontinenten" har sina nackdelar, men man ska inte förakta billigt öl heller!

Jag tror inte vi ska förakta den här svininfluensan heller. För vid tidigare epidemier kan man utläsa att barn och äldre är potentiella dödsoffer, men det kan man inte med svininfluensan. De botemedel som finns idag används till djuret vid benämning gris och detta håller man på och konvertera för att kunna använda till djuret Homo sapiens sapiens...vilket tar ca tre månader.

Tror dock inte att man ska inta "Fight or Flight" än...Jag tänker i alla fall bidra som jag alltid gjort sen barn till att minska smittorisken med att hålla för när jag nyser och vända mig bort från människor i min närvaro vid detta tillfälle samt vara x-tra noga med att tvätta händerna i alla fall i detta skedet. Intar jag influensa symptom ringer jag vårdcentralen, får en egen ingång och ett eget rum och män i gula dräkter får ta hand om mig, i värsta fall testamenterar jag min hoj innan jag hamnar i det skedet.

Jag PM bombar dig GuW när jag gjort "Flight" från Skåne, så sätter du på kaffet! Får man dopp till kaffet också!?!
(jag sa ju att jag var ett svin) :D :D

Last edited:
Äh grisar och människor är ju samma sak det. Man kan ju transplantera organ mellan ju. Det är bara att ta en grisspruta så är saken biff.

Jag tror inte vi ska förakta den här svininfluensan heller. För vid tidigare epidemier kan man utläsa att barn och äldre är potentiella dödsoffer, men det kan man inte med Pandemi. De botemedel som finns idag används till djuret vid benämning gris och detta håller man på och konvertera för att kunna använda till djuret Homo sapiens sapiens...vilket tar ca tre månader.

Pandemi betyder bara att det spridit sig globalt, inte att det är en farlig sjukdom.

Enligt en forskare på SVT igår så var swinefluen svagare än de normala influenserna. 110.000.000 invånare i Mex och 7 bekräftade döda, den vanliga i Sverige tog 2000liv förra året.

Här finns ingen panik :)

Pandemi betyder bara att det spridit sig globalt, inte att det är en farlig sjukdom.

Enligt en forskare på SVT igår så var swinefluen svagare än de normala influenserna. 110.000.000 invånare i Mex och 7 bekräftade döda, den vanliga i Sverige tog 2000liv förra året.

Här finns ingen panik :)

Tack för redigeringen. Du har rätt!

En kompis jobbar på en offshorebåt i Gulfen, det kom ett gäng nytt folk ombord som flög via mexico city. De går nu och snörvlar, mår allmänt kasst. Det är visst ganska tryckt stämning ombord nu. :hihi

Kan tänka mig det. Vi gjorde vår sista vecka i Mexico förra veckan. Nu är vi i tråk-Alaska.
Star Princess som vi låg samtidigt med i L.A. med var planerade för åtminstonde en vecka till på Mexicanska rivieran. Den här resan gör de tydligen istället L.A.-sjön-sjön-sjön-sjön-sjön-sjön-L.A. :hihi

det börjar arta sig :banana

snart finns det jobb åt alla och oljan kommer räcka dubbelt så länge!!!

Fan, jag åt Mexicana-soppa i går, kommer jag att dö nu?
Nu förstår jag varför grannen gav mig ett recept på Mexikansk lasange härom dagen. Jag har allt sett hans trånande blickar efter min ena parkeringsplats...

Nu förstår jag varför grannen gav mig ett recept på Mexikansk lasange härom dagen. Jag har allt sett hans trånande blickar efter min ena parkeringsplats...

Moahaha...

Ingick Dansk Kyckling i receptet så kan du vara säker på att han har lagt handpenning på en till bil!

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025