Pampas tråden

Simppi

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
2003 SV650S,Renegade High level,Renegade Airkit,Poly26 belly pan
Eftersom det finns en del finlandsvenska hojåkare som dagligen hänger i detta forum som vore det ju inte helt fel med en egen tråd för oss muminmänniskor.
Var ute på en trevlig tur idag som började med regnskurar så man blev blöt men sen torkade det upp och man kunde njuta av en trevlig tur med Trumpet Owe via Maxmo (Österö) tebax till Vasa. :tummenupp :tummenupp

vasa har jag varit i :banana
det var kallt och ni har stora öl i mataffären :tummenupp

Simppi skrev:
Eftersom det finns en del finlandsvenska hojåkare som dagligen hänger i detta forum som vore det ju inte helt fel med en egen tråd för oss muminmänniskor.
Var ute på en trevlig tur idag som började med regnskurar så man blev blöt men sen torkade det upp och man kunde njuta av en trevlig tur med Trumpet Owe via Maxmo (Österö) tebax till Vasa. :tummenupp :tummenupp

Jag var också ute idag! Dock inte i Vasa... Förr i tiden (någon gång i mitten på 90-talet) gick det ju en färjelinje mellan Sundsvall och Vasa. Synd att de har lagt ned denna, annars skulle man ju kunna åka över till er ibland och köra runt lite på finsk mark också... :tungan

God ide med en pampas tråd :tummenupp

Jo, färjelinjen till Sundsvall dog nångång på 90-talet,
nu efter att Tax-freen slopades så har vi nätt å jämt färjeförbindelse
till Umeå.

H.
Trumpet Owe, nu med dåligt batteri

Last edited:
Tror nog att det är många svenskar som varit hittåt.
Synd bara på dom skyhöga färjpriserna mellan Vasa-Umeå nuförtiden.
Men i sommar kommer man ju iaf att åka genom svedala igen...för att upptäcka dom fina Norska vägarna....igen. Kanske man borde ta nån pitstop i Stockholmstraken och träffa lite sporthoj.com åkare i samma veva?

Tusan har en massa lärarinnor på fest ju nu...jobbigt värre...dom stackarna vill bara snacka jobb...inga hojmodds här inte.... :dummer

Simppi skrev:
Tror nog att det är många svenskar som varit hittåt.

Jo då. Vasa har jag häckat i en del då jag jobbar till och från för en firma som är baserad där. Starkaste upplevesen av den staden är en helbra musikfestival av något slag samt den svinkalla poolen på hotell silveria.

Nu får di börja höra av er i denna tråd då ni e på väg till muminland så hittar vi på nåt.....svanskarna alltså. :tummenupp

Ah! Ska vi byri joldär på pampesiska i dähär tråån å? Tänkt bara så dähär svenssåånaran får ein lillan dos pampesisk kultur fö sama peng? :hihi

Do har int bara dåligt batteri Owe, du har betydligt större fel på den, den går bara på 3. :7peta .....öhöhöhöh...... :rolleyes: :fyllisar

Lokke skrev:
Ah! Ska vi byri joldär på pampesiska i dähär tråån å? Tänkt bara så dähär svenssåånaran får ein lillan dos pampesisk kultur fö sama peng? :hihi

Do har int bara dåligt batteri Owe, du har betydligt större fel på den, den går bara på 3. :7peta .....öhöhöhöh...... :rolleyes: :fyllisar

Du har druckit några Lapin Kulta va ??

// TOK :fyllisar

Jag jobbar i Helsingfors i veckorna och går ständigt med spetsade öron på stan för att få höra lite sjungande finlandssvenska, tyvärr är det väl bara en 6-8% av Helsingforsborna som är finlandssvenska :(. Jag lyckades dock ratta in X3M på klockradion, så nu vaknar jag till finlandssvenska varje dag :tummenupp

För övrigt så verkar det finnas en hel del sporthojar i Helsingfors och de flesta är nya(re), jag har sett en hel del ZX10R, R1-04, CBR1000-04 osv. Hur kommer det sig, bättre försäkringsklimat än i Sverige? Gick en promenad förbi Brunnsparken och såg Finlands motsvarighet till McDonalds på Sveavägen, en hel jätterad med hojar och hojåkare som stod och språkades vid och glänste i solen, trevligt!

Nåja, vet inte vad jag ville ha sagt med detta mer än att jag gillar att höra finlandssvenska. Nästa gång jag ska jobba i Finland får jag väl försöka komma till svenska österbotten eller något, även om Helsingfors är en väldigt fin stad.

bott 5 år i vasa, pluggade där... rätt trist ställe, men många goda vänner fick man...

Vasa är väl kanske inte världens "roligaste" stad men den får duga. Ganska mycket hojfolk finns det...varje tisdag samling på torget och utfärd till nån förvald plats sen är det banåka varje onsdag med WasaMC på Jurva (botniaring) banan. Banan ligger ca 5 mil från Vasa och säsongskortet kostar 65€ så det är ju helt överkomligt billigt :tummenupp

Tisdagskörning till Kalliojärvi camping imorrn och banåka på Botniaring på onsdag. Det är vad jag planerat till denna vecka. Ser ju ut som om sommarvädret hittat till muminland nu också. :yoparty

Simppi skrev:
Tisdagskörning till Kalliojärvi camping imorrn och banåka på Botniaring på onsdag. Det är vad jag planerat till denna vecka. Ser ju ut som om sommarvädret hittat till muminland nu också. :yoparty
I'll be there too...
Ialf på botniaring på onsdag, skall öva varvningar på dig ;-)
Tror nog jag kommer på tisdagskörningen åxå...
Har hör att de skulle bli varmt i helgen så det blir väl en hel del köras då.

Har annars fått mina delar till hojjen nu så snart är den helt återställd, hoppas på att inte klotta på nytt bara, de sku suug.... :huvet

FinskaNinjan skrev:
I'll be there too...
Ialf på botniaring på onsdag, skall öva varvningar på dig ;-)

Voi Kukkulele...men du har nog rätt. Kanske 2 varvningar då jag kör 10 varv....ok...3 men absolut int 4 :4skrika . Ska ju och öva och få proffshjälp imorron..blir bara snabbar gång för gång :hihi

Dax att lyfta upp denna tråd igen efter sommaruppehållet :hihi
Såg att Moto-Seinäjoki sku ha lite happening på Botniaring i helgen:
:banana
Lauantaina 18.9.2004 klo: 11.00 - 17.00.
Paikalla rataopastusta ja halutessasi saat myös henkilökohtaista ohjausta radalla ajamiseen.
Lisäksi Buell, HD ja Triumph koeajopyörät (Moto- Seinäjoki), tehodyno, Nitro V-Twin, pärinää, pauketta...

Myös Britit ovat tervetulleita! Varikolle pääsee muun merkkiselläkin pyörällä, mutta radalla ovat vain konepyörät. Huomioi koe-ajomahdollisuus!!!

Illalla KOSKENKORWA MC:n tallilla(Koskitie 14, Koskenkorva City)
The STINGERS ja huluvatoonta menua!!!
Ruokaa juomaa,hauskaa...
Lattiamajoitusta löytyy.

Kanske man sku åk dit och provåka nån Duell och kanske nån Triumph..bara man får fötterna i marken :va ...annars kanske nån kan hjälpa mig att komma iväg.

Nån annan från Pampas som e på väg?

Back