Palmemordet

Joe Schmoe

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2004
Hoj
?
Det har nu gått 20 år och jag antar att polisen inte är en millimeter närmare lösningen än var de var dagen efter mordet så jag undrar:

Hur ser ett måndagsmöte hos Palmegruppen ut egentligen?

Pelle: Ja, du Bosse. Vad ska du kolla upp den här veckan då?
Bosse: Jag tror att det finns en sjö i Värmland vi inte draggat efter pickor i ännu, vi kan ju kolla där kanske... eller har ni några andra förslag?

Är det inte dags att lägga ner det här nu? Gubben är död och ingen bryr sig längre.

Joe Schmoe skrev:
Är det inte dags att lägga ner det här nu? Gubben är död och ingen bryr sig längre.

Jo verkligen dags att lägga ner, vårat rättsväsende har visat sin kompetens och det räcker nu.

Sanning med modifikation.

Joe Schmoe skrev:
Det har nu gått 20 år och jag antar att polisen inte är en millimeter närmare lösningen än var de var dagen efter mordet så jag undrar:

Hur ser ett måndagsmöte hos Palmegruppen ut egentligen?

Pelle: Ja, du Bosse. Vad ska du kolla upp den här veckan då?
Bosse: Jag tror att det finns en sjö i Värmland vi inte draggat efter pickor i ännu, vi kan ju kolla där kanske... eller har ni några andra förslag?

Det har gått lång tid, och dom flesta har för länge sedan glömt.
Men det finns trots allt anhöriga och vänner kvar som verkligen bryr sig.
För dom är det här en börda dom måste leva med. Varje dag.
Att påstå att det inte finns någon som bryr sig tycker jag var att formulera sig olyckligt.
Däremot håller jag till 100% med om att det är dags för medierna att sluta få blanka ögon av upphetsning så fort Palme kommer på tal.
Jag är övertygad om att gåtan inte kommer att få sin lösning än på många år, men jag misstänker att det finns en liten möjlighet att lösningen en dag kan komma krypandes fram.

Last edited:
N.Blomqvist skrev:
Det har gått lång tid, och dom flesta har för länge sedan glömt.
Men det finns trots allt anhöriga och vänner kvar som verkligen bryr sig.
För dom är det här en börda dom måste leva med. Varje dag.
Att påstå att det inte finns någon som bryr sig tycker jag var att formulera sig olyckligt.

Fast vi kör väl inte på med utredningen bara för de anhörigas skull? I så fall finns det nog en massa utredningar som de borde ta upp och lägga lika mycket kraft och pengar på.

Joe Schmoe skrev:
Fast vi kör väl inte på med utredningen bara för de anhörigas skull? I så fall finns det nog en massa utredningar som de borde ta upp och lägga lika mycket kraft och pengar på.

Jag ändrade mitt inlägg lite. :)
Naturligtvis är det dags att trappa av på arbetet.
Polisen kommer inte längre med dom ledtrådar dom har i dagsläget, och då är det lika bra att lägga det åt sidan, -även om jag inte anser att dom ska lägga ner det helt.
Att Palmeutredningen fått dra ut på tiden och kosta massor av tid och resurser, -resurser som behövs på annat håll, beror nog tyvärr bara på en enda sak. Hade det varit du eller jag som blivit skjuten så hade nog utredningen lagts ner ganska omgående om inga nya uppslag kommit polisen tillhanda.

N.Blomqvist skrev:
Jag ändrade mitt inlägg lite. :)
Naturligtvis är det dags att trappa av på arbetet.
Polisen kommer inte längre med dom ledtrådar dom har i dagsläget, och då är det lika bra att lägga det åt sidan, -även om jag inte anser att dom ska lägga ner det helt.
Att Palmeutredningen fått dra ut på tiden och kosta massor av tid och resurser, -resurser som behövs på annat håll, beror nog tyvärr bara på en enda sak. Hade det varit du eller jag som blivit skjuten så hade nog utredningen lagts ner ganska omgående om inga nya uppslag kommit polisen tillhanda.

Visst tycker jag att man ska lägga resurser på ett statsministermord för det är ju ett brott mot landet och demokratin också men gränsen för hur mycket tid/pengar man ska lägga passerades för tio år sen tycker jag.

Den här storyn är ju för skön -ifall den är sann.

Christer Pettersson, påtänd, har fått order om att ge Sigge lite stryk, en polis har också intresse i saken så spaningsfolket styrs bort så det inte blir efterspel, en kille från andra sidan gatan ska ge Christer OK signal och gör så men ser inte i folk mängden att det är Palme som han bussar Christer på, Christer påtänd ger lite mer än däng och använder magnum istället...., planen gick lite snett skulle man kunna säga när man planerar att ge en kriminell lite däng som slutar med att statsministern kolar.

Skulle vilja se Basil, Manuel och några till göra en sketch när det går tokgalet :)

Visst kunde lägga ner efter så många år, det går inte att ändra på i alla fall.

Roger Östlund berättade även att mordet var ett misstag och att det tilltänkta offret var en klubbägare som var skyldig flera människor i undre världen stora summor pengar. Vissa likheter i klädsel och kroppsform ska ha lett till att statsminister Olof Palme istället föll offer för mördarens kulor. En liknande teori har tidigare presenterats i SVT:s Uppdrag granskning.

Chefen för rikskriminalens Palmegrupp Stig Edqvist anser att uppgifter i SVT:s dokumentär om mordet på statsminister Olof Palme är intressanta och kommer att höra en av de personer som medverkade i filmen.

http://svt.se/content/1/c6/54/73/49/palme.asx

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=525000&previousRenderType=6

Last edited:
Man vill väl hålla illusionen om att dom vill lösa mordet vid liv.
Men visst kan dom lägga ner, sanningen kommer ändå aldrig att komma fram.
Och hur dom än tjatar kommer dom aldrig att kunna lura i mig att Christer P mördade Palme.

Polis+Lisbet Palme+Åklagare+Tingsrätt har pekat ut Christer Pettersson som gärningsman.
Palme+Pettersson är sedan länge döda och begravda.
Varför fortsätta jaga en död gärningsman,som inte skulle kunna straffas
även om mordvapnet mot förmodan hittades.
Finns det inte andra banditer att sätta dit för Polisens
"Så små resurser" ?

Läste i någon tidning att regeringen vill förlänga preskriptionstiden
för bla mord. (så lägligt :rolleyes: )

Lägg ner.

Joe Schmoe skrev:

Det var precis vad jag tänker på också!

Speciellt när jag hörde i helgen på svt att det var 14 poliser som jobbade med fallet!! :3freak :huvet

Helt jäkla sjukt.. Vem fan bryr sig numera, det har gått alldeles för lång tid nu!

Det var Chrille P som gjorde det.

Däremot tror jag inte på att det var så att Sigge Cerdergren var det egentliga målet. Snarare var det nog så att CP gled omkring drogrusig på stan med en magnum i fickan och var sur över att inte ha fått något socialbidrag. När han sedan såg en makthavare han kände igen så tvekade han inte över att visa sitt missnöje.

cp_big.jpg

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...