palla upp hojjen.

kerk

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2003
Ort
stockholm
Hoj
tzr 125
Fick underkänt på kedja och styrlger, verkar inte så krångligt att plocka bort grejjerna. Men hur ska jag palla upp styret?
Vad ska jag tänka på när jag ska byta styrlager.
 
Kanske borde säga att jag har en tzr från -91
Den har funkat skitbra.
Bodoe pratade om koniska och vanliga lager, kan nån som vet göra ett oficiellt uttalande
 
kerk skrev:
Kanske borde säga att jag har en tzr från -91
Den har funkat skitbra.
Bodoe pratade om koniska och vanliga lager, kan nån som vet göra ett oficiellt uttalande

OBS! Detta är inget officiellt uttalande, bara ett uttalande :rolleyes:
Vet inte hur det e med nyare hojar, men som jag har uppfattat det verkar det sitta vanliga, alltså inte koniska lager som original på de flesta hojar(...eller?). Inte speciellt jobbigt att byta till koniska, du får längre livslängd och så är de förmodligen billigare än original.

När jag ska palla upp mitt framhjul brukar jag ställa hojen på sidostödet, sätta en liten domkraft under motorn med en träbit emellan å bara pumpa nåra tag så att hjulet lättar. :tummenupp

Lycka till!
 
Snacka med Herr Spik, han har bytt styrlager på sin TZR.
Sätt en back, stubbe eller som PacMan sa en domkraft under motorn så har den biten klar. Om den behöver mer bakvikt kan du ställa eller hänga nåt där bak.
 
jag använer två pallbockar att ställa up hojen på... eftersom krök med mera sitter undre mkotorn på tzr brukar jag försöka sätta dom på mest lämpliga ställe... brukar bli ungeför vid fästena till fotpinnarna...
 
har du en hojj me massa kåpor ivägen som ja har så kan du hänga upp den i taket... har funkat bra för mig både me bakhjulet lr me framhjulet i luften ;)
 
AlpinA skrev:
har du en hojj me massa kåpor ivägen som ja har så kan du hänga upp den i taket... har funkat bra för mig både me bakhjulet lr me framhjulet i luften ;)



Samma här...funkar perfekt om än lite vingligt ibland!
 
:tummenupp
man tackar för backtipsen. Det blev två pallbockat till slut. Nu är drivpaketet borta.
Jag återkommer när jag ska byta styrlager, det är jobbigare har jag hört.
 
*/ ?>
Nyheter
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Back
Top