Palestina VS Israel for dummies

Från en sak till en annan. Trump har ju ett rykte om sig att genomföra vad han lovar. Tror ni att vi får se en semesterort av Gaza? Hade ju varit fantastiskt då de aldrig kommer få nån fred därnere annars och jag börjar bli rätt trött på att lyssna på eländet. Araberna får ta hand om sina egna. Med hjälp av piska och morot. Sverige och Europa är fullt till bristningsgränsen så hit kan de inte komma.

En semesterort på en plats där det aldrig är fred? Där araberna ska ta hand om sina egna? På vilket sätt ska de tas om hand? Omhändertagna när de sitter i sina solstolar med paraplydrinkar samtidigt som missilerna regnar runtom?

En semesterort på en plats där det aldrig är fred? Där araberna ska ta hand om sina egna? På vilket sätt ska de tas om hand? Omhändertagna när de sitter i sina solstolar med paraplydrinkar samtidigt som missilerna regnar runtom?
De ska inte vara kvar där. Därmed fred.

Har han? Är det därför det är fred både i Mellanöstern och Ukraina just nu?
Ja, det tycker jag nog. Men fair enough, "ta sig an" det han lovar då. Det fattar väl vem som helst att det inte går att få fred på en dag och att det är Trumpretorik.

Även om han också faktiskt har genomfört väldigt mycket av det som utlovats. Gränsen, ICE, muren, olja, tullar osv. Men det glömde du kanske? Och det har ju också mäklats fred under Trump-admin. Balkan, Abraham Accords mm. Men det känner du förmodligen inte ens till eftersom ETC råkade missa det.

Till skillnad från krigshetsarna i det korrupta transpartiet "Demokraterna" eller övriga hetsare i väst så har Trump i alla fall försökt få till fred i Ukraina. Vad hände med diplomati?

Ja, det tycker jag nog. Men fair enough, "ta sig an" det han lovar då. Det fattar väl vem som helst att det inte går att få fred på en dag och att det är Trumpretorik.

Även om han också faktiskt har genomfört väldigt mycket av det som utlovats. Gränsen, ICE, muren, olja, tullar osv. Men det glömde du kanske? Och det har ju också mäklats fred under Trump-admin. Balkan, Abraham Accords mm. Men det känner du förmodligen inte ens till eftersom ETC råkade missa det.

Till skillnad från krigshetsarna i det korrupta transpartiet "Demokraterna" eller övriga hetsare i väst så har Trump i alla fall försökt få till fred i Ukraina. Vad hände med diplomati?

Vilken "Gränsen " har han genomfört?
"ICE" vad? Jag ser mest att dom deporterar hederligt folk som arbetar. Vem ska förresten ersätta dem samtidigt som allt kinesiskt skit dom importerar ska börja produceras USA?
"Muren"? Menar du att han byggt en mur och Mexico betalade?
Menar du att oljeproduktionen i USA ökat nu?

Försökt få fred i Ukraina? Du är rolig du, det enda han gjort där är att han krävt att Ukraina ska böja sig för Rysslands krav. Du kunde lika gärna hävdat att Putin försökt mäkla fred.

Last edited:
Vilken "Gränsen " har han genomfört?
"ICE" vad? Jag ser mest att dom deporterar hederligt folk som arbetar. Vem ska förresten ersätta dem samtidigt som allt kinesiskt skit dom importerar ska börja produceras USA?
"Muren"? Menar du att han byggt en mur och Mexico betalade?
Menar du att oljeproduktionen i USA ökat nu?

Försökt få fred i Ukraina? Du är rolig du, det enda han gjort där är att han krävt att Ukraina ska böja sig för Rysslands krav. Du kunde lika gärna hävdat att Putin försökt mäkla fred.
Nånting säger mig att du är en person som ser ett halvtomt glas. Jepp, gränsen söderut är i princip säkrad och trafficking och narkotikamuggling minimerad samtidigt som massor av kriminella buntas ihop och skickas ut

Det ryker förstås folk som inte har ett kriminellt leverne också men faktum är att de är där illegalt. Du kan väl inte på allvar påstå att du är för en värld utan nationsgränser? Det är en åsikt som bara de allra största vänsterdårarna har.

Last edited:
Hur ska de kunna ta hand om någon om dom inte är där?
Var jag verkligen så otydlig? Araberna i Gaza har fått massor av chanser att få fred, men det är uppenbart att de hatar judar betydligt mer än de älskar sina barn och de har alltid valt våldets och hatets väg. Konstigt att det alltid blir så med fredens religion.

Så länge jag minns har de hållit på och bråka därnere. Inget som görs kommer skapa fred nu. Förutom att implementera resterande araber i grannländerna där det också bor massa araber och Gaza byggs upp till en vacker resortort. En strålande idé som kommer minska lidandet nåt enormt för kommande generationer av alla folk därnere.

Förövrigt förstår jag inte hur denna ökenkonflikt har kunnat dominera nyhetssändingarna i Sverige i över 50 år. Men Trumps plan är fenomenal. Och förhoppningsvis kan vi börja fokusera på våra egna importerade ökenproblem. Fast du är kanske en av dem som inte vill låtsas om dem? Jag menar, det hade ju varit fullt logiskt eftersom du vill ha en gränslös värld. Vanföreställningar som brukar gå hand i hand.

Last edited:
Nyheter
Nya Ducati Panigale V4 R

Ducati har nu lanserat nya ...

Eldrivna Honda WN7

Honda WN7 Honda har pres...

Stark Varg EX, en smygande ninja!

Nu har jag och Varg EX hunn...

BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7

Honda har presenterat eldri...