Pajjad Fazer

Bubbas

nähä, om man skulle...
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
K 1300 Gin & Tonic
Ja, då var det min tur att få säsongen förstörd.
I söndags kväll parkerade jag min nya FZ 6 S i cirka 45 min på en parkeringplats utanför ett bostadsområde i Helsingborg.
När jag kommer ut så sitter en flummig kille på kantstenen och glor rakt in på motorn och säger något konstigt på ett konstigt språk. Jag frågade om han kund engelska, varpå han yttrar- "nice bike". Jag kliver på och upptäcker att helljusknappen är på.
-Sluta fingra på annans egendom, tänkte jag och drog sedan i väg.
Vid första inbromsningen fanns ingen bromspedal där den normalt sitter och jag upptäcker strax att hö backspegel är dislokaliserad några grader.
Jag vänder tillbaka till snubben som satt vid hojen när jag kom ut och frågade honom om han pajjat min "bike". Han bara ler och säger något om Polen.
Jag hade god lust att använda mina förstärkta handskar på honom men besinnade mig. Det räcker med att en av oss är kriminell.
Jag for ner till polisen för att göra en anmälan och i lite bättre ljus såg jag vad som var skadat.
Tank, backspegel, ramen hackad, spricka i motorblocket verkar det som, kopplingskåpa o dyl är skrapat; blinkers;sidokåpor- fram och undre sadeln; styret flyttat och snett.

Jag åket på inrådan av polisen upp igen för att se om jag kunde få syn på honom och i så fall ring 112. Döm om min förvåning när idioten kommer kelandes med en igelkott i famnen. Ringer upp bylingen som tar allt på stort allvar och sänder ut piketen med 3-4 man. Tyvärr kunde jag inte se vart han tog vägen, eftersom han dök in i ett buskage. Polisen kom och sökte efter honom och en tog bilen och körde runt. Jag får syn på honom en gång till men man springer inte så fort i ett Prexport.

Idioten som verkade påtänd har alltså puttat/provsuttit min hoj och gett den en god marksyning.

Ja- den var låst.

En eloge till polisen som kom ut på rekordtid.

Last edited:
Det är ju fördjävligt att man inte ska få ha någonting ifred. Hoppas polisen fick tag på idioten.

MVH Martin

Tråkigt, tråkigt, tråkigt!!!! Fan va' less man blir på sånt här.
En :tummenupp till dig som höll dig lugn och inte flög på den :censored !!!
Jag vet inte hur jag hade reagerat om jag såg det :kocko som snodde min hoj...

Jag räknade till tio, kan jag säga.
Vid andra tillfället hade han ju beväpnat sig med en "taggboll" full med två miljoner loppor. :kocko Sannolikheten att han skulle ha en spänn är väl i det närmaste noll, så man får tömma semesterkassan för att täcka självrisken. Tur i oturen att den är 1/1 försäkrad

Hoppas också att det löser sig fort med FB.

Last edited:
Bubbas skrev:
Man vill ju knappast ha denna hojen tillbaka. Den var helt ny och varmt omhändertagen. Men det blir väl en sunkig reparation som kommer att resultera i att jag alltid kommer att tycka att min cykel är vin och sned med enn massa missljud.

Ja, helt värdelöst. Våldtagen av en polsk pundare. Åk ut i buschen en kväll och tänd eld på den så den brinner ner till grunden. Det bjuckar i alla fall jag på via min premie. :) Lycka till.

Helt jävla sanslöst! :mad::huvet var och kollade på en precis likadan hoj som din igår på en mc butik igår, den var jävligt grann :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT