Paintball

([jocke])

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2008
Hoj
En svart
Är det någon som kan tänka sig att hyra ut sin paintball markör? De företag som hyr ut har dåliga grejer, vill helst hyra en markör som är lite mer avancerad.

Lånar tråden:

1. Var är bästa och mest prisvärda anläggningen att spela i Sthlm om man skall lira med kompisar/kollegor? Helst utomhus förståss men finns det någon bra inomhusanläggning kan ni ju alltid nämna den med så kan man ha det i åtanke inför hösten.

2. Var hyr man billigast om man vill ordna en egen batalj?

Lånar tråden:

1. Var är bästa och mest prisvärda anläggningen att spela i Sthlm om man skall lira med kompisar/kollegor? Helst utomhus förståss men finns det någon bra inomhusanläggning kan ni ju alltid nämna den med så kan man ha det i åtanke inför hösten.

Jag har spelat på APG (http://www.apg.se)

Tyckte det var bra, de har både ute och innebana

Lånar tråden:

Visst det är kanske inte lika kul som Paintball om man ska hyra. Men om man vill prova på Airsoft i äckligt grym miljö så råder jag att provspela på Roligt.nu bana. Där spelas det i Rosersberg hos Räddningsverkets gamla övningsområde. Den har allt- ruinstad, våningshus, tunnlar och allt annat som är jävligt ballt! :Bugar:yoparty

Visst det är kanske inte lika kul som Paintball om man ska hyra. Men om man vill prova på Airsoft i äckligt grym miljö så råder jag att provspela på Roligt.nu bana. Där spelas det i Rosersberg hos Räddningsverkets gamla övningsområde. Den har allt- ruinstad, våningshus, tunnlar och allt annat som är jävligt ballt! :Bugar:yoparty

Där brukar ju även spelas paintball :tummenupp Kul område som sagt :)

Lånar tråden:

1. I Stockholm är det snordyrt. Kan du tänka dig att ta dig några mil söderut så ska du få ett bra pris hos mig. Vi håller till 4km från E4 vid sille krog, avfarten hölö/gnesta kan man säga. Två banor, speedball och rec beroende på vad ni vill spela. I nuläget finns 10-12 kompletta utrustningar inkl kamouflage o hela midivittet, är ni fler löser vi det också. Vill ni ha käk går det att greja. Luft etc etc finns givetvis på plats.

2. Menar du hyra som i ta med grejorna hem och panga? :)

Är det någon som kan tänka sig att hyra ut sin paintball markör? De företag som hyr ut har dåliga grejer, vill helst hyra en markör som är lite mer avancerad.

Vad menar du med lite mer avancerad? Elektro antar jag men vad mer? Prisrangen är ganska bred. Elbössor kostar allt från 1.000-20.000kr st grovt räknat och elajtarna med bössor i den prisklassen lär nog inte vilja hyra ut dem. :D

Skit i att hyra, du kommer få mersmak ändå o så vill du ha en egen bössa. Tjacka en tippmann vetja. 98:an finns som elektromarkör numer med bättre pipa än originalet och helautomat, burst osv. Bra, pålitlig och prisvärd. Se till att uppgradera till luft bara. :yoparty

15424-pic-9e9905.jpg

Vad menar du med lite mer avancerad? Elektro antar jag men vad mer? Prisrangen är ganska bred. Elbössor kostar allt från 1.000-20.000kr st grovt räknat och elajtarna med bössor i den prisklassen lär nog inte vilja hyra ut dem. :D

Skit i att hyra, du kommer få mersmak ändå o så vill du ha en egen bössa. Tjacka en tippmann vetja. 98:an finns som elektromarkör numer med bättre pipa än originalet och helautomat, burst osv. Bra, pålitlig och prisvärd. Se till att uppgradera till luft bara. :yoparty

15424-pic-9e9905.jpg

Jag ska bara använda markören i ca 9 timmar, känns lite onödigt att köpa en markör då. Jag har tittat på en Proto Matrix, vad tycker du är ett bra pris för den? Jag vill också kunna få tillbaka pengarna som jag köper den för.

Last edited:
Jag ska bara använda markören i ca 9 timmar, känns lite onödigt att köpa en markör då. Jag har tittat på en Proto Matrix, vad tycker du är ett bra pris för den? Jag vill också kunna få tillbaka pengarna som jag köper den för.

Just den specifika vet jag inget om men kolla runt bland de olika ÅF och jämför priserna. Köp där det är billigast så klart. Tänk på att du kommer behöva mer grejor än bara markören. Skyddsmask och någon form av elektroniskt magasin - hopper, lär du vilja ha till en elektromarkör för att få full kapacitet utav den.

Vore jag du skulle jag kika på något startpaket. Då får du markör, mask, mag och kolsyra/luft och ev lite annat som är bra att ha i ett kit. De flesta ÅF har paket. Kolla runt lite.

EDIT: Som jag fattar det så ligger den du kikat på runt 4 laxar för bara markören. Med en hyfsad mask o ett bra mag på det så är du uppe i 5-6k. Vill du sen luftkonvertera så pratar vi en lax till i runda slängar. Satsa då hellre på något billigare paket där du slipper köpa till en massa.

Tippmann-markörerna är klassiska, de är inte lika fancypancy som många andra men de är suverän kvalitet på 98:orna och du kommer alltid kunna bli av med den. Det finns en anledning till att de kallas kungen i skogen och de flesta uthyrningar använder dessa. Nya 98:an är dessutom elektro med samma kvalitet som originalet. Jag kör med semiautomater men skulle jag börja med elektro skulle jag handla nya 98:orna.

EDIT2: Här hänger rätt många paintballers. Kika på köp&sälj.

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...