Packväskor/sidoväskor KTM SMC-R -19

Niklas.L

Ny medlem
Gick med
28 May 2021
Ort
Bergen, Norge
Hoj
2019, KTM SMC-R
Har en KTM enligt ovan som jag skulle vilja ha pack/sidoväskor till. Har kollat runt en del, men hittar mest utländska sidor med «universal» lösningar. KTM har, men deras kostar i sin tur massa pengar. Skulle helst vilja ha någon form av ram runt backdelen som man monterar väskor på, men en smidig lösning som du spänner fast funkar fint det också. Har någon av er tips på en lösning som passar till min hoj?

Vänligen
Niklas
 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
Mjuka väskor är nog bättre i ditt fall som spänns fast när du vill ha dom på , finns massa olika fabrikat och storlekar och en tråd här nu som handlar om väskor


Sen har du ju lite trix med tanklocket så att du når det , fick släppa på banden på 690:n jag hade en aning vid tankning bökigt i början men efter ett tag tänker man inte ens på det
Har faktiskt en sån här liggande om det är intressant provmonterad inte körd då resan den var tänkt till inte blev av
42 liters gigant loop coyote
0AA24D85-36E4-49AB-97C6-9852E0446EB5.jpg
 
Last edited:

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Tatooine
Hoj
KTM 690 SMC R och Suzuki GSXR-600R
GL(giant loop) Mojavi saddlebag...låg ute ett sådant par på KTM Scandinavias köp och säljsida på Facebook för nån vecka sedan.
 

Bifogat

  • 71F30699-AF95-4BAB-9348-284F94DF19D1.jpeg
    71F30699-AF95-4BAB-9348-284F94DF19D1.jpeg
    297.5 KB · Visningar: 19

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Tjena tjena. Kolla mer åt scoutryggsäck. Du sitter ju upprätt och de tål mycket stryk. Leta efter de som från början är vattentäta ala gortex och utgå från det. Det hade jag satsat på.
 

Niklas.L

Ny medlem
Gick med
28 May 2021
Ort
Bergen, Norge
Hoj
2019, KTM SMC-R
Tjena tjena. Kolla mer åt scoutryggsäck. Du sitter ju upprätt och de tål mycket stryk. Leta efter de som från början är vattentäta ala gortex och utgå från det. Det hade jag satsat på.
Tänker att det är nog det enklaste alternativet. Så ska se vad jag hittar på stan i veckan som kommer.

Tack för alla tips!
 

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Sök på lösningar till Enduro-modellen så lär du snabbt hitta något som passar dig!
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top