BlöjRäsern
Gränsfall
Imorgon tänkte jag skruva ihop min Ducati Monster -96.
Det är startmotorn som skall återmonteras. Även generatorkåpan således.
Jag hade ingen packning på kåpan när jag demonterade den, inte heller mot startmotorn.
Har för mig att det står i verkstadshandboken (som är på vift f.n)att man skall ha ett "sealing compound" på flänsen på startmotorn. Osäker om det gäller generatorkåpan också.
Jag har en tub med Gasket Maker från Caterpillar.
Kan det fungera som "sealing compound"?
Ska jag isf använda den på generatorkåpan med?
I startmotorn finns fyra skruvhål, innan den skickades på renovering så var ett av hålen tätat med silikongojs (bara tre hål som används), skall jag täta det överblivna hålet och i så fall med vad?
Det är startmotorn som skall återmonteras. Även generatorkåpan således.
Jag hade ingen packning på kåpan när jag demonterade den, inte heller mot startmotorn.
Har för mig att det står i verkstadshandboken (som är på vift f.n)att man skall ha ett "sealing compound" på flänsen på startmotorn. Osäker om det gäller generatorkåpan också.
Jag har en tub med Gasket Maker från Caterpillar.
Kan det fungera som "sealing compound"?
Ska jag isf använda den på generatorkåpan med?
I startmotorn finns fyra skruvhål, innan den skickades på renovering så var ett av hålen tätat med silikongojs (bara tre hål som används), skall jag täta det överblivna hålet och i så fall med vad?
