Packningsmassa till cylinderfot 2-t?

EasyRider

vilse på livets ocean.......
Gick med
17 Apr 2005
Hoj
En stor och en liten
Jag skall snart sätta ihop en encylindrig 2- t motor och jag tycker mig ha sett läckage vid cylinderfoten efter tidigare monteringar. Som det är nu så använder man bara en papp- packning mellan cylinder och block. Jag skulle vilja komplettera detta med någon form av massa på bägge sidor om packningen.

Vad kör ni med när ni bygger era motorer?

Mvh,

Skall styrkas på extremt tunt packningen skall bara bli klibbig och man skall precis skönja packningsmassans färg

OK, will do. :tummenupp Frågan är var jag får tag på Permatexen............, jag tror att jag såg något uppe på Shellmacken. Jag får ta en runda dit upp och kika. Har ni något artikelnr. på den eller det är bara att kika efter en blå tub och läsa bakpå så ser man direkt vilken det är?

Åk till Biltema/mekonomen/micro/valfri industrilevrantör du har i staden eller SHELL/OK mack och leta efter packningsklet som är icke härdande så lär du få tag på något användbart.

EasyRider skrev:
2107503 Har ni något artikelnr. på den eller det är bara att kika efter en blå tub och läsa bakpå så ser man direkt vilken det är?

89064.jpg

Eller denna kanske funkar lika bra
55-462.jpg

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu