Packningsbit i motor.

empler

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2010
Hoj
Moto Guzzi
Har en motor som det ramlat ner en bit ventilkåpspackning i rummet där kamkedjan går. Biten var relativt stor 3cm ungefär, nu till frågan. Borde jag riva och leta på biten eller kommer den fastna i filtret? Om jag inte river och kör på så sätter det väll sig i kanaler och lager och skit i stället? Har ingen större lust att riva då det handlar om gamla grejer som antagligen inte är värda mödan, Tacksam för svar.

Last edited:
Jag skulle dra mig i det längsta att plocka ur köra med packningsbiten i, just som du säger med risken att den fastnar i någon oljekanal. Ladda med bra ljus och se om du kan se den. Sedan försöker du fiska upp den med denna: http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Verktyg-och-Verkstadsutrustning/Tang/Bojbar-gripare/

Greppa i blindo kan även ge resultat.

Går kamkedjan i mitten eller åt någon sida i motorn? Går den åt någon sida kanske man kan fiska genom att enbart bara ta bort en motorkåpa.

vågar inte säga vad du ska göra. Men Kan berätta om en gamal moppe jag ägde som hade en hel del konstiga saker i sig bla en halv kolv ring i vevhuset den levde många år.:yoparty

Hej!svårt att ge ett bra svar.om hojen är sen 82 hade jag inte brytt mig.måste va en kork packning? biten ligger förmodligen i oljetråget,kan åka runt mellan dreven i vlådan,även andra drev,men tror inte den skadar något.här ser du en motor med demonterat tråg.

demonterat tråg
oljepump med rör som leder oljan till olika kanaler

Bifogat

• IMG_4341.jpg
    IMG_4341.jpg
    239.3 KB · Visningar: 40
  • IMG_4336.jpg
    IMG_4336.jpg
    245.8 KB · Visningar: 42
Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard