packningen?

Akke

Sur på utsidan o Glad på insidan
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
SUZUKI TL1000S -97
undrar vad man ska använda om packningarna på förgasarna är dåliga?
måste ju hålla tätt och tåla bränsle.
har försökt med flytande packning läcker ändå... någon som vet hur länge sånt brukar ta innan det torkar och håller tätt?
några fler tips?

När o-ringarna i förgasarna inte längre håller tätt... byter man o-ringspackningarna. Det är möjligt att du hittar en slags bensinfast silikonpackning men flagor av det vill du inte ha in i flottörhuset.

andersbrink skrev:
När o-ringarna i förgasarna inte längre håller tätt... byter man o-ringspackningarna. Det är möjligt att du hittar en slags bensinfast silikonpackning men flagor av det vill du inte ha in i flottörhuset.

Jovisst kan man vänta 2-3veckor på att packningarna ska levereras men man vill ju gärna åka innan säsongen är över...
Ok så det finns silikon som tål bränsle, du råkar inte veta vad det heter?

Det som KTM och Husaberg använder på sina ventilkåpor är nog det enda du skulle kunna använda, väldigt sparsamt. Vad det heter har jag ingen aning om. Tyckte jag hörde att en tub kostar ca 700 spänn.

Använde loctite 5926 flänstätning som tillfällig "packning"
till flottörhus på min hoj och det funkade utmärkt :tummenupp

Det gäller bara att vara lite sparsam när man lägger på det,man
vill inte gärna få det inne i förgasaren.

Kostade ca 70:- på lokala OK macken!

.

Jag har använt den blåa packning-på-tub. Det fungerade utmärkt, men som de tidigare talarna så instämmer jag i att lägg på så pass lite att du knappt ser de.

edit: Se upp med packningsklister som inte är gjort för alu om fuggarna är gjorda i de. Då kan det hela sluta med en stor nota. Loctite 518 eller 520 tror jag är till för alu.

andersbrink skrev:
Det som KTM och Husaberg använder på sina ventilkåpor är nog det enda du skulle kunna använda, väldigt sparsamt. Vad det heter har jag ingen aning om. Tyckte jag hörde att en tub kostar ca 700 spänn.

Lite dyrt för min del :va

xrperra skrev:
Använde loctite 5926 flänstätning som tillfällig "packning"
till flottörhus på min hoj och det funkade utmärkt :tummenupp

Det gäller bara att vara lite sparsam när man lägger på det,man
vill inte gärna få det inne i förgasaren.

Kostade ca 70:- på lokala OK macken!

.

Det låter som jag ska prova det då :tummenupp

HanneZ skrev:
Jag har använt den blåa packning-på-tub. Det fungerade utmärkt, men som de tidigare talarna så instämmer jag i att lägg på så pass lite att du knappt ser de.

edit: Se upp med packningsklister som inte är gjort för alu om fuggarna är gjorda i de. Då kan det hela sluta med en stor nota. Loctite 518 eller 520 tror jag är till för alu.

Jag använde någon annan som var rosa, torkade nästan aldrig och sen läckte det ändå... Har provat med den blåa och den skulle vara klar på under 15min men där vad det samma sak torkade inte så jag lät den ligga över natten får se nu när jag går ut om den har torkat på över 12tim. Iof sa Lelles mc att den har skulle funka men man vet ju aldrig....

Tack för alla tips hittills iallafall boys :tummenupp

Tjena
Varför inte åka till närmaste Biltema eller Mekonomen eller liknande. De har O-ringssatser med olika stora O-ringar. Biltemas kostar (tror jag) 70 spänn fär ca 50 stycken.

Nyheter
Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!