Packboxbyte Suzuki gsx750es

SUZUKIGSX750

nY PÅ *****ET
Gick med
26 Jan 2007
Hoj
Kawasaki zrx1200s 2002
Hejsan!

Jag har en Suzuki gsx750es 1984, för för ägarna hade tydligen bara bytat ena packboxen, man brukar ju byta båda ju.

Nu har den andre packboxen gett med sig, så mina frågor är ang detta ämne:

Byter man endast packboxarna? eller finns det mer packningar i en stötdämpare som bör bytas i samband byte av p.boxen?

Krävs det specialverktyg till just denna hojj?

Jag frågade 2 olika mcmekaniker om jag själv kunde byta detta och deras svar blev;

Inget dom rekommenderade, den ena sa att det krävdes specialverktyg och den andre sa att man var tvungen att ha vissa kunskaper för att meka med mc.

Jag har ju inte tummen mitt i hand, krävs det spciella verktyg så kan jag inte:confused:
Deras pris inklusive jobb+matrial skulle hamna på max 1500 kr.

Tackar på förhand:tummenupp

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Jag fick samma kommentarer från mcreparatör trots att jag bara ville köpa gaffelolja. Är du normalt mekkunnig klarar du det själv. Det enda special verktyg som behövs är något som kan lossa den underifrån sittande bulten samt något att knacka ner packboxen utan att repa gaffelbenet med. 37 mm gaffel så gamla pckboxen samt ett vanligt plaströr på ca 40 mm borde funka samt en mutterpicka för 400:- från Jula. Kan du lösa det är kostnaden ca 350:- två packboxar a ca 110:- samt en liter gaffelolja ca 120:-. En verkstadshandbok från Haynes/Clymer är inte fel heller om det finns till din modell.

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...