Packboxbyte på Buell XB12

Hassellöv

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2010
Hoj
04, Buell XB12 lightning
Hej! Är det någon som har erfarenhet av att byta packboxar på framgaffeln på en Buell? Min vänstra läcker och jag har två nya. Men jag skulle behöva lite vägledning.

Vet inte vad det är för gaffel men buell i sig är ju inte den mest högteknologiska motorcykeln på marknaden, och det gäller nog gaffeln också.

Antagligen (jag vet inte, men antar) så är det bara att följa valfri guide på internet om hur man bytar packboxar i en framgaffel, för tex. en motocross eller liknande. Söker du på youtube och har lite flyt kanske du kan hitta till Buell också?

på soe.se finns det mek. guider på hur man gör.

Börja skruva annars. Inget som kan gå sönder om man tar det lugnt å försiktigt. Se till att ha nya saker till hands bara =)

Vissa saker kan vara bra att känna till, tex om något ska nollas när man skruvar ihop grejerna för att kunna ställa komp/retur ordentligt, men annars är det bara att skruva. Var försiktig när du får ut fjädern bara.

Vissa saker kan vara bra att känna till, tex om något ska nollas när man skruvar ihop grejerna för att kunna ställa komp/retur ordentligt, men annars är det bara att skruva. Var försiktig när du får ut fjädern bara.

Tack för bra tips. jag får ta det lugnt och metodiskt bara, det är långt till april:)

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard