Packboxar

Rundningsmärke

%#(/&_;!"#^¨
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
R1 ver 2.0
I helgen var jag ute i garaget och noterade då att det ena gaffelbenet
var lite kladdigt. Jag torkade av gaffelbenet och gungade lite på hojen,
då blev det kladdigt igen. När jag torkat av gaffelbenet ännu en gång
blev det inte kladdigt längre hur jag än gungade på hojen.

Kan packboxarna tröttna och börja "småläcka" lite om hojen står?

I somras byttes packboxar och yttre/inre bussningar, det vore rätt kasst
om de börjar läcka efter uppskattningsvis 400 mil...

/A
 
När packningarna står i samma läge på gaffelbenet så kan de torka ut och när du då börjar gunga hojen så läcker det.

I ditt fall låter det som om den slöt tätt efter att ha blivit fuktad igen, men jag skulle hålla extra koll på det benet ett tag framöver. Lite 5-56 på gaffelbenet och sedan lite gung så håller den längre (Eller så gör du som jag som går ner någon gång i veckan och hoppar upp på MC'n och drömmer mig bort ;))

/Freppa
 
Jag sprutade på lite 5-56 när jag ställde in den i höstas,
det som stör mig mest är att det bara läcker från det ena gaffelbenet...

Jag funderar på om man ska höra av sig till firman som utförde jobbet
och gapa lite...Gör om, gör rätt osv...
Jag får se, jag provar med lite mer 5-56 och gungade, tack för svaret Freppa.

:squid

/A
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top