Packboxar!!!

Mastah

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2004
Hoj
Kawasaki kdx- 91
Tjena grabbar så här ligger det till =) att min packboxar har pajjat! och det är upside down gaffel...Har hört rykten om att det är svårt som satan och byta packboxar på upside down gaffel nån som kan ge lite tips och råd hur jag ska göra det kostar 700 kr per dämpare att byta på verkstad så vill helst göra det själv...! plz hjälp mig !!

Jag gjorde det på min hoj i vintras, ja tyckte det va enklare med USD gaffel då det bara va o rycka isär! Men vad vet jag?

/ Hannes

kolla här, dock till en gixxer 1000, men det skiljer säkert inte mycke. jag bytte på en kvart efter att gaffeln var avtagen (dock måste man ha hjälp av en polare)

Bifogat

• Gaffel.jpg
    Gaffel.jpg
    70.6 KB · Visningar: 184
Mastah skrev:
Tjena grabbar så här ligger det till =) att min packboxar har pajjat! och det är upside down gaffel...Har hört rykten om att det är svårt som satan och byta packboxar på upside down gaffel nån som kan ge lite tips och råd hur jag ska göra det kostar 700 kr per dämpare att byta på verkstad så vill helst göra det själv...! plz hjälp mig !!
Det är inte svårare än på en vanlig gaffel. Arbetsmetoden är dock något annan på en upp och nervänd gaffel. Behöver du göra ett verktyg som du knackar tillbaka bussningen och packboxen med går det bra med en bit sånt där grått vvs-rör som du sågar mitt i tu så du får två halvor. Skulle diametern inte stämma på röret värmer du det med en värmepistol och formar det kring innerbenet.

På en vanlig gaffel behöver man inget delat verktyg men på en upp och ner är ju fästena för bromsok mm i vägen. Jag avråder bestämt från att försöka knacka tillbaka bussningen med en mejsel som en del gör. Det blir ofta skador på innerbenet då.

Mastah skrev:

det är ganska enkelt, försök fixa en handbok det är bra att ha i längden.

Nyheter
Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...