Packboxar till gaffelben på en SV650 (import)

mibe04

Uppsala RoadRunners
Gick med
11 May 2003
Hoj
den bästa
Har ordentliga problem nu...

Plockade isär gaffelbenen på hojjen och självklart passade inte dom packboxar som jag köpt på Lelles. Visar sig att jag har ett väldigt märkligt mått på dom...

40 x 53 x 8

Någon som vet hur man får tag på det????

mibe04 skrev:

Plockade isär gaffelbenen på hojjen och självklart passade inte dom packboxar som jag köpt på Lelles. Visar sig att jag har ett väldigt märkligt mått på dom...

40 x 53 x 8

Det finns 40 x 52 x 8, är du säker på att yttermåttet är 53? Hittar du inte det du söker på Momentum eller liknande industributiker så har Yamaha V-max -92, Kawasaki Z1000 ST och GPZ1000RX, Ducati 600 Monster och 600SS dessa dimensioner (yttermått 52). 40 mm gaffelben är mycket ovanligt och det är nästan bara dessa uppräknade hojar plus några gamla Husqvarna som har det.

//EDIT// Såg nu att SV650S från -99 har 43 x 53 x 9,5/10,5 så det kanske är 53 som yttermått i alla fall. Mysko...

Last edited:
mibe04 skrev:

40 x 53 x 8

E dom beställda till en SV?
På vilket sätt passar dom inte?

OKI ... mycke svar här...

har till slut lyckats hitta rätt packbox. Eftersom det är import så stämmer inte dom svenska listorna... Lyckades med hjälp av Sulas MC hitta packboxar som stämde...
(Lelles däremot visade inget större intresse av att leta i sina tabeller, utan hänvisade helt enkelt till att dom inte hade, något som e lite konstigt är att dom sålde samma märke som sulas...)

Visade sig att en helt annan suzuki hade rätt mått...

mibe04 skrev:
OKI ... mycke svar här...

har till slut lyckats hitta rätt packbox. Eftersom det är import så stämmer inte dom svenska listorna... Lyckades med hjälp av Sulas MC hitta packboxar som stämde...
(Lelles däremot visade inget större intresse av att leta i sina tabeller, utan hänvisade helt enkelt till att dom inte hade, något som e lite konstigt är att dom sålde samma märke som sulas...)

Visade sig att en helt annan suzuki hade rätt mått...

Konstigt, borde va samma gaffel = samma delar, oberoende varifrån den är importerad, tycker jag.

Jo... man kan tycka det... men så va inte fallet...

Enligt försäljaren så är liknande problem vanliga med import...

Men det är ju ganska troligt att han bara vill skrämma mig från att importera en till...

Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP